Online supermarket Košík.cz rozšiřuje své portfolio produktů o německou privátní značku Edeka a její dvě vedlejší značky G & G a Elkos. „Dlouhodobě jde Košíku o dvě věci - kvalitu a dostupnost zboží. Ačkoliv přirozeně upřednostňujeme kvalitní české dodavatele a podporujeme regionální produkci, nechceme zákazníky ochuzovat ani o možnost nakoupit si žádaný německý sortiment jen proto, že zrovna nebydlí u hranic,” argumentuje šéf Košíku Jakub Šulta. Značka Edeka měla dřív v Česku vlastní zastoupení v síti kamenných prodejen, v roce 2005 však trh opustila. V Německu patří ke čtyřem největším řetězcům.
V sortimentu nově přidaných značek je možné na stránkách Košíku najít hlavně sýry a mléčné výrobky, trvanlivé potraviny, mražené zboží, cukrovinky, potřeby do domácnosti či drogerii. V prodejích online supermarketu zaujímají německé produkty 3. až 5. místo a jejich prodané množství je takřka srovnatelné s lídry daného segmentu. Podle Šulty jde zejména o kategorii slaných snacků a domácích potřeb.
Tuzemské ministerstvo zemědělství si je podle informací iDnes.cz vědomo rozdílné kvality německých a českých potravin, do poloviny letoška chystá zveřejnit velké srovnání vybraných potravin. Chce získat potřebná data, kterými se bude zabývat Evropská unie, jež má na rozdíl od českých institucí pravomoc změnit legislativu a působit na vyrovnání kvality potravin v rámci celého regionu.