Výrobce nápojů Coca-Cola v Česku a na Slovensku sjednocuje své hlavní produkty - tři nápoje Coca-Cola, Coca-Cola Light a Coca-Cola Zero pod jednu společnou značku Coca-Cola. Důvodem sjednocení portfolia je podle slov Michala Blaška, marketingového ředitele Coca-Coly, snaha o maximální symbiózu na úrovni produktů, ale zejména komunikace. Kampaň, která novinku představí, nese hlavní slogan Design se mění. Skvělá chuť zůstává. Vyber si tu svoji.
Novému sjednocenému designu Coca-Coly bude dominovat pro značku tradiční červená barva ve tvaru půl měsíce na dolní části etikety. Každá varianta bude barevně odlišená podle své dřívější podoby - stříbrná pro Coca-Colu Light, červená pro originální Coca-Colu a černá pro Coca-Colu zero cukru, zero kalorií.
Nově na trhu: zero cukru, zero kalorií
Coca-Cola zero cukru, zero kalorií je zároveň novou variantou nápoje, kterou firma uvádí na trh. „Chutí se přibližuje kombinaci originální Coca-Coly a Coca-Coly slazené stévií. Neobsahuje ale cukr a kalorie, v prodeji je od počátku února,“ sdělil Blaško a dodal, že úspěch modifikované varianty hodlá výrobce nápoje zatím největším samplingem v Česku. „Hodláme rozdat milion lahví, což by mělo pokrýt 25 % naší cílové skupiny. Sampling proběhne v síti Albert, Globus a Tesco,“ dodal marketingový šéf české a slovenské Coca-Coly. Nová Coca-Cola zero cukru, zero kalorií se prodává v 250 ml plechovce za 11,90 Kč.
Coca-Cola má v plánu zvýšit zastoupení odlehčených variant svých nápojů v českých maloobchodních sítích. „V kategorii odlehčených nápojů cítíme velký potenciál, Coca-Cola Light má mezi našimi nápoji 20% podíl a v celé své kategorii 10% podíl,“ vysvětlil Blaško. Odborníci na zdraví podle Aktuálně.cz dlouhodobě viní výrobce jako Coca-Cola nebo PepsiCo z přičinění se zvýšení obezity a cukrovky mezi světovou populací. Z toho důvodu má Coca-Cola v plánu snížit do roku 2020 podíl cukru ve svých nápojích o 10 %, prostor jí dávají zejména odlehčené varianty. Složení originálního nápoje Coca-Cola se ale prý měnit nebude. PepsiCo chce do roku 2025 omezit podíl cukru ve dvou třetinách nápojů, které vyrábí.
Podle ředitele marketingu Coca-Coly je sjednocení značky důležitým milníkem celé Coca-Coly, postupně na něj přejdou jednotlivé divize ve všech zemích. „Projekt byl na exekuci extrémně náročný, během měsíce se snažíte přebrandovat 13,5 milionu lahví na trhu,“ řekl Michal Blaško. Kolik celá kampaň a změna designu Coca-Colu stála, komentovat nechtěl. Sjednoceny prý budou i ochucené Coca-Coly jako Cherry nebo Vanilla. Podle Blaškových slov společnost do budoucna uvažuje o zavedení jejich light variant na český trh, zatím je to ale jen v úvahách.
Ledecká novou tváří značky
Novou ambasadorkou značky Coca-Cola se pro Česko a Slovensko stala snowboardistka a lyžařka Ester Ledecká. Její bratr a výtvarník Jonáš Ledecký pro ní navrhl pro lyžaře netypicky červenou helmu, na spolupráci své sestry se značkou nápojů se bude dál kreativně podílet. Podle Blaška si Ledeckou Coca-Cola vybrala, jelikož je úspěšná jak v lyžování, tak ve snowboardingu, což ideálně koresponduje s myšlenkou, že jeden člověk může uspět ve více disciplínách. „Líbí se mi, že se nápoje Coca-Cola vypracovaly z nuly na špičku mezi nápoji. Ze všech mých sponzorů mi s náklady Coca-Cola pomáhá nejvíc, taky je proto její logo umístěno na helmě,“ sdělila ke spolupráci Ledecká.