V Česku loni přibylo 22 značek, převážně módních

Česko zůstává klíčovou destinací střední a východní Evropy pro vstup nových značek na trh. V loňském roce 2016 expandovalo na tuzemský trh 22 obchodních značek. Zároveň žádná z aktivních tu loni neukončila své působení. Až počátkem roku 2017 odešla z Česka firma Mothercare a Harmont & Blaine. Uvádí to společnost CBRE, poradce v oblasti komerčních realitních služeb. Podle ní mezi příchozími převládají značky prodávající módu a módní doplňky.

Nové značky 2016

  • COS
  • 4F
  • Bally
  • Breitling
  • Cool Club
  • Cremieux
  • Crocodilino
  • Forever 21
  • Hamleys
  • Imaginarium
  • Lusha
  • Florence
  • Max & Co
  • Michal Negrin
  • NYX
  • Patek Philippe
  • Pietro Brunelli
  • Pinko
  • Piquadro
  • Pupa
  • Rolls-Royce
  • Stefano Ricci
  • Tous

Zdroj: CBRE

V loňském roce vstoupilo na lokální trh o 7 nových značek víc než v roce 2014 nebo 2015. Růst zájmu o Česko, jakožto vstupní destinaci, lze očekávat také letos, a to s hlavním městem Prahou jako vstupní branou na český trh, kde firmy pro svůj první otevřený obchod často vybírají prémiové obchodní lokality. 

„V roce 2016 přibylo víc nových značek v luxusních nákupních ulicích, takzvaných high street, než v nákupních centrech,“ uvádí Veronika Tebichová, head of retail agency v CBRE. Míní se tím třeba Pařížská ulice, zaměřená převážně na luxusní produkty. Právě tam loni otevřely svou první prodejnu značky COS, Pinko, Breitling, Patek Philippe nebo Rolls-Royce.

Podíl prodejen nových značek otevřených v nákupních centrech byl v loňském roce o něco nižší. Mezi nejvyhledávanější pražská obchodní centra podle CBRE patří Centrum Černý Most nebo Centrum Chodov.