Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s nabízí ode dneška v pobočce na pražské Jižní spojce ve směru na Barrandovský most možnost sestavit si vlastní burger z limitované řady Maestro. Služba se jmenuje Můj burger, a protože se aktuálně týká právě Maestra, promuje jí pod názvem Můj Maestro. Novinku český McDonald’s avizoval už před čtyřmi týdny, nebylo ale jasné, jaká restaurace pilotní projekt odstartuje.
„Kvůli nové službě částečně rozšiřujeme portfolio surovin,“ komentuje Zuzana Svobodová, manažerka PR komunikace McDonald’s. Zákazníci si mohou vybrat vždy ze šesti různých doplňkových ingrediencí ke každé ze tří verzí burgeru Maestro. Jedná se o dlouhé okurky, nachos, jalapeňos, plátky rajčete, parmezán, rukolu a jednu ze tří omáček – majonéza, rajčatová salsa nebo pikantní hořčicová. U Maestra s kuřecím masem bude také možnost přidat další plátek masa.
Podle Svobodové jsou do budoucna ve hře také typicky české suroviny jako hermelín, ale i maso bez housky, pouze se salátem. „Základní cena burgeru je 115 Kč a každá ingredience je s příplatkem. Na kiosku tedy rovnou vidíte, kolik bude burger ve výsledku stát. Pokud se to někomu bude zdát příliš, může si nějaké ingredience zase odebrat,“ doplnila Zuzana Svobodová.
Můj Maestro si zákazníci sestavují v samoobslužných kioscích, kde si intuitivně volí objednávku bez přímého kontaktu s obsluhou. Restaurace na Jižní spojce byla první, kde McDonald’s testoval samoobslužné kiosky, podle Svobodové se tak na pilotování novinek osvědčila, a proto jí zvolili i na test nové služby.
V průběhu roku má McDonald’s v plánu vystřídat i jiné limitované řady burgerů, kde bude možné přidávat další suroviny. Síť restaurací s rychlým občerstvením by novinku ráda rozšířila do vybraných dalších restaurací v Česku, pokud test na Jižní spojce proběhne hladce, jak předpokládá. Burgery na přání jsou na Jižní spojce (ve směru na Barrandov) k objednání každý den od 10:30, tedy po snídaních. Slovenska se prozatím projekt netýká.
Nápad volit si vlastní ingredience do burgerů pochází z McDonald’s v Austrálii. V Evropě zkouší stejný koncept Rakousko nebo Polsko. Fast foodová síť doufá, že se mu tímto krokem podaří nabídku lépe individualizovat na míru jednotlivým zákazníkům a ustoupí tak od standardizace.