Maloobchodní řetězec Globus spustil mobilní aplikaci Scan & Go, která má být alternativou stejnojmenným přenosným skenerům. Mobilní aplikace je zatím dostupná v pilotním provozu pouze v prodejně v Čakovicích. Řetězec předpokládá, že ji zákazníci využijí hlavně pro expresní nákupy. Skenery zavedl Globus v hypermarketech v roce 2013, od loňska fungují ve všech 15 prodejnách sítě. Podle Globusu tvoří nákupy přes skenery 20 % jeho prodejů.
„Jde prakticky o rozšíření oblíbené služby. Celkem máme v hypermarketech k dispozici 1.600 skenerů, nicméně se v nákupních špičkách například před státními svátky stává, že jsou i přes tento velký počet rozebrány. Nejen proto, ale i kvůli dalšímu rozvoji moderních služeb, přicházíme s možností využít mobilní aplikaci,“ řekla Pavla Hobíková, mluvčí hypermarketů Globus. Aplikace funguje tak, že se do ní načítají kódy potravin a produktů. U poklady se zboží nevykládá na pás, ale po naskenování QR se rovnou platí.
Mobilní aplikace Scan & Go je v Google Play ke stažení pro operační systém iOS i Android zdarma. Využít jí mohou zákazníci, kteří disponují věrnostní kartou Globus Bonus. Ta se do aplikace načte při prvním použití. K funkčnosti aplikace je třeba mít zaplá data nebo se připojit na wifi. Při příchodu do prodejny musí zákazník v aplikaci načíst QR kód Scan & Go, který je umístěný u vstupu na prodejní plochu .
Na začátku pomohou hostesky
Na začátku spuštění aplikace budou v Čakovicích k dispozici hostesky, které mají radit a pomáhat se stažením aplikace a jejím používáním. „Stejně jako samotné skenery je aplikace sestavena jednoduše a intuitivně. Předpokládáme, že skenování nákupu mobilem bude záležitostí spíše expresních nákupů, jelikož pro velké nákupy je pořád komfortnější skener Scan & Go, který lze pohodlně odložit do stojanu na nákupním koši,“ dodala Hobíková.