Karlovarské minerální vody podepsaly závaznou dohodu o koupi bulharského výrobce a distributora nealkoholických nápojů Quadrant Beverages JSC. Ta v Bulharsku vyrábí nápoje jako Pepsi, 7Up, Lipton Ice Tea, Bellissima nebo Mirinda. Výše transakce nebyla zveřejněna, musí ji ještě schválit bulharská Komise pro ochranu hospodářské soutěže. Oficiální dokončení se očekává v prvním pololetí letošního roku.
Pro Karlovarské minerální vody se jedná o další expanzivní krok směrem na východ po předloňském vstupu do Maďarska. „Vstupem do Bulharska navazujeme na akvizici Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz, dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku, a pokračujeme v naší strategii rozvoje aktivit na dalších zajímavých zahraničních trzích,“ potvrdil Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod.
Rozvíjet se budou přírodní minerálky
Podle Pasqualeho slov má Bulharsko větší potenciál, než se doposud zdálo. Rozvíjet zde chce minerální vody z vlastní zdrojů země. „V Bulharsku se až dosud české firmy zapojovaly především do dopravní infrastruktury, energetiky a životního prostředí. My jsme experti na minerální vody a v budoucnu chceme přidat k nabídce bulharské společnosti i vodu z místních zdrojů a doplnit portfolio o výrobky na bázi přírodní minerální vody. Současně postupujeme v rámci dlouhodobé dohody s Pepsi o spolupráci na plnění jejích nápojů v některých středoevropských zemích a těšíme se na novou výzvu v podobě prodeje jejích značek,“ komentuje dohodu o koupi Quadrant Beverages JSC Pasquale.
Kromě Česka, Maďarska a nově Bulharska vlastní Karlovarské minerální vody značky nápojů na Slovensku, na Ukrajině a také v Rakousku. V Česku pod skupinu spadá značka minerálních vod Mattoni, Magnesia nebo Aquila. Obrat celé firmy loni stoupl na 7,5 miliardy Kč, zatímco v roce 2014 byl ve výši 7,3 miliardy Kč.