Pivovar Plzeňský Prazdroj během loňského roku do zahraničí prodal o 10 % více ze své produkce než v roce 2015, na domácím trhu to bylo o 2,7 % více. Celkově za loňský rok Prazdroj vyrobil 11 milionů hektolitrů, dvě třetiny přišly na český trh a 3,8 milionů hektolitrů na trh zahraniční. Nejvíce se prodávaly ležáky se stupňovitostí 11 a 12, cider Kingswood a ochucené varianty nealkoholického Birellu. Prodej piva z tankoven, kterých má Prazdroj v Česku 800, se loni zvýšil o 4 %.
K loňskému domácímu nárůstu prodeje čepovaného i baleného piva o 2,7 % přispěl podle Prazdroje zejména zájem spotřebitelů o prémiová piva. Právě prémiovost chce pivovar v letošním roce rozvíjet. „V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů spotřebiteli. V tomto směru chceme pokračovat i nadále. Spotřebitelům chceme přinášet nové zážitky v podobě produktových novinek,“ říká Tom Verhaegen, generální ředitel Plzeňského Prazdroje pro Česko a Slovensko. Stejný záměr podpory prémiového segmentu piva představil při uvedení do funkce 25. dubna i Petr Dvořák, který v Prazdroji pracoval jako manažer expanze a nyní řídí státní pivovar Budějovický Budvar.
Cidery táhnou i u Prazdroje
Ležáku Pilsner Urquell spotřebitelé na českém trhu vypili v meziročním srovnání o 7 % více, stejně tak vzrostl o 14 % zájem o ležáky Velkopopovického kozla. Další dvě značky z portfolia pivovaru, Gambrinus a Radegast, rostly 9% růstem. Nealkoholické pivo Birell rostlo spotřebou o 11 %, loni přišla na trh novinka polotmavý citron. Konzumace cideru Kingswood, který v roce 2016 uvedl nové varianty Kingswood Rosé a Kingswood Spiced apple, oproti roku 2015 stoupla o 20 %. Trend popularity ciderů potvrzují výsledky prodejů pivovarnické skupiny Heineken. Ta na českém trhu loni prodala o 70 % více ciderů Strongbow než v roce 2015.
„Pro zachování unikátní české pivní kultury bude důležité zejména zvyšovat kvalitu hospod a restaurací, což se týká nejen prostředí, ale i služeb a rozšíření nabídky produktů jako ciderů, nealkoholických piv nebo pivních speciálů,“ potvrdil uvádění dalších novinek na trh Tomáš Mráz, obchodní ředitel segmentu restaurací a hospod Plzeňského Prazdroje. V celé kategorii piv na českém trhu přibylo za loňský rok oproti roku 2015 podle dat výzkumné agentury Nielsen 8 % novinek, tedy asi 250 nových produktů. Podle Břetislava Chovítka, manažera komerce Nielsenu, je kategorie piv a pracích prostředků na trhu rychloobrátkového zboží tou nejinovativnější, jen třetina produktů se však udrží déle než dva roky.