Výrobce nápojů a slaných pochutin PepsiCo uvádí na český trh značku slaných křupek Cheetos. Plánuje tím podpořit segment takzvaných extrudátů, tedy slaných pochutin vyráběných ze směsi těsta, která díky změně tlaku expanduje do požadované formy křupek. Dostupné budou v maloobchodní síti od června v příchutích arašídová, sýrová a kečupová. Cheetos v balení 43 g budou v prodeji za doporučenou prodejní cenu 15,90 Kč nebo ve větším balení 145 g za 29,90 Kč.
„Rozhodli jsme se rozšířit naše portfolio snacků o Cheetos. Jde o celosvětově známou a oblíbenou značku s dlouhou historií. Věříme, že s nimi dokážeme oslovit širokou cílovou skupinu také v Česku a v neposlední řadě podpořit i samotný segment extrudovaných snacků,“ uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo v Česku s tím, že s Cheetos má firma v plánu se v následujících pěti letech dostat na vrchol mezi extrudovanými snacky. „Chceme růst minimálně jako s chipsy Lay’s, jejichž podíl jsme za uplynulé čtyři roky na domácím trhu zdvojnásobili,“ doplnil Neumann. Cheetos bude PepsiCo marketingově podporovat v televizi, v online médiích, na sociálních sítích a přímo v místě prodeje.
Podle dat z maloobchodního trhu od výzkumné agentury Nielsen v uplynulém roce Češi zkonzumovali slaných snacků za bezmála 4,3 miliardy Kč a jejich prodaný objem se blíží k 30 milionům tun. Extrudáty jsou třetí nejprodávanější kategorií z celé oblasti slaných pochutin, loni se jich zkonzumovalo množství za více než 600 milionů Kč. PepsiCo v extrudátech podle svých slov vidí růstový potenciál, který chce uvedením Cheetos na trh podpořit.