Online rozvozce potravin Košík.cz na léto rozšířil sortiment o prémiové čerstvé ryby. Na výběr mají nově být sladkovodní a mořské ryby i mořské plody, které se Košík.cz zavázal dovézt českým zákazníkům do jednoho až tří dnů od výlovu, podle lokality. Například tuňák žlutoploutvý nebo krevety mají být ze Srí Lanky dopraveny do 24 hodin od výlovu, stejně tak losos arktický z Islandu. Ryby pocházejí z oblastí Skandinávie a Islandu, Malediv, Srí Lanky, Chorvatska, Řecka, Kazachstánu nebo Turecka. Nových položek je na e-shopu zhruba 20, postupně mají přibývat.
„Ceny těchto ryb jsou vyšší než u běžného chlazeného zboží, je to však dáno náročností a rychlostí procesu, který garantuje jejich čerstvost a špičkovou kvalitu,” říká Jakub Šulta, CEO e-shopu Košík.cz. Zařazení této kategorie do nabídky patří ke speciálům, které postupně uvádí Košík.cz na webu od letošního jara. Jako první uvedl české farmářské speciality.
Mořské i sladkovodní ryby nabízejí i ostatní online e-shopy v Česku jako je Rohlik.cz, Tesco nebo Kolonial.cz. Větší výběr má zejména Rohlík.cz. „Určitou skupinu ryb dostáváme na sklad také v tomto režimu - 2 až 3 dny od výlovu. Týká se to hlavně pražem, mořských vlků, sumečků afrických, pstruhů, slávek, tuňáků nebo mečounů. Další ryby - losos, tresky, halibut platýs, dostáváme do 4 dnů. Máme samozřejmě i rozmrazované ryby, informaci ale důsledně uvádíme,” říká Michala Gregorová, mluvčí e-shopu Rohlik.cz.
Právě s konkurenčním Rohlíkem má aktuálně Košík.cz spory. Na začátku letošních prázdnin byla totiž ohlášena akvizice Košíku se skupinou internetových prodejců Mall Group, kterou vlastní Jakub Havrlant. Skupina má v Košíku získat majoritní podíl a chce z něj udělat jedničku na českém trhu s online potravinami. To vše navzdory faktu, že sama vlastní podílově čtvrtý nejúspěšnější e-shop s potravinami v Česku Kolonial.cz.
A právě tato akvizice má být reakcí na problémy Rohlíku, který letos na jaře čelil policejní razii ve svém skladu. „V květnu jsme vyřídili 150.000 objednávek. Konkurenti budou i po svém sloučení rozvážet jen pouze čtvrtinový objem nákupů a objemově tak stále zůstanou trojkou za Rohlíkem i iTesco. Na cestě k jedničce na trhu, kterou je aktuálně Rohlik.cz, je tedy čeká ještě hodně tvrdé práce,” ohradila se proti tomu Gregorová.