Lidl spustil svůj e-shop Lidl-Shop.cz, zatím pilotně pro zaměstnance

Zboží je odesíláno podle velikosti v krabicích nebo v sáčcích

Zboží z Lidl Shopu je odesíláno podle velikosti v krabicích nebo v sáčcích

Lidl-Shop.cz

Lidl-Shop.cz

Lidl-Shop.cz: Produkt

Lidl-Shop.cz: Produkt

Lidl-Shop.cz: Značky

Lidl-Shop.cz: Značky

Distribuční centrum Lidlu v Plzni

Distribuční centrum Lidlu v Plzni

Přijem zboží

Přijem zboží

Kompletační hala

Kompletační hala

Patrová kompletační hala

Patrová kompletační hala

Se zbožím se pracuje v několika patrech

Se zbožím se pracuje v několika patrech

Zboží je skladováno v několika patrech

Zboží je skladováno v několika patrech

Kompletace probíhá pomocí ručních skenerů

Kompletace probíhá pomocí ručních skenerů

Hotové zásilky jsou automaticky tříděny dle země určení

Hotové zásilky jsou automaticky tříděny dle země určení

Avizovaný internetový obchod německého maloobchodního řetězce Lidl v Česku začal fungovat. Nese název Lidl-Shop.cz a jeho provoz je zatím pilotní, přístupný je tak momentálně pod heslem jen pro zaměstnance Lidlu. E-shop je zásobován z nového logistického centra Lidlu v západočeské Plzni, jež funguje od listopadu a odkud se vozí objednávky z e-shopů Lidlu v Německu, Belgii a Nizozemsku. Česko je tak čtvrtou zemí, kde německý diskont jde s nabídkou na internet. Lidl přitom mluví o nové éře svého byznysu.

V domovském Německu nabízí přes web i trvanlivé potraviny, v Česku se „zatím“ zaměří na spotřební zboží, rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Zároveň v uvedených segmentech nabídne sortiment svých privátních značek, s novinkami každé pondělí a čtvrtek.

„Start prvního našeho e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v Česku. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9.500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika. „Pokud se během pilotního provozu neobjeví neočekávané nedostatky, odstartuje Lidl-shop.cz v dohledné době i pro zákazníky,“ oznámil německý diskont.

Veřejně přístupný má e-shop Lidlu být „během podzimu“, zní oficiální informace. „Doprava bude od 59 Kč, u objednávky nad 1000 Kč zdarma,“ upřesnila firma na dotaz Retailku. Zboží se momentálně k expedici připravuje do tří dnů od objednávky. Lidl zatím nekomentuje, zda bude po spuštění veřejného provozu při rozvozu svižnější.

Na 44.000 čtverečních metrech skladovací plochy logicistického centra Lidlu v Plzni se skladuje přes 19.000 druhů výrobků, které naskladňuje a pro zákazníky chystá celkem 1.100 zaměstnanců ve třech pracovních směnách sedm dní v týdnu. Z Plzně se momentálně vyskladňuje průměrně 500.000 kusů týdně, do budoucna to má být až 1 milion týdně.

Zmíněnou novou éru Lidlu doplňuje nová kolekce módního oblečení, uvedení vlastních stravenek (poukázek na výhodnější nákup), konec igelitových tašek a instalace nabíjecích stanic pro elektromobily.