Walmart s Jet.com úspěšně cílí na milleniály. Unilever se potýká s trapasem

Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

Walmart zvládá akvizici Jet.com

Zhruba před rokem akvizoval Walmart Jet.com. Souhrnný článek přinesl Bussiness Insider. Vrcholový management Jet.com je přesvědčený, že toto spojení umožnilo startupovému e-commerce projektu lépe cílit na zákazníky z řad miléniálů. Prezidentka Jet.com si ale myslí, že pro Walmart je v současné době důležité, aby nechal Jet být Jetem. Ačkoliv je Jet součástí Walmartu už 13 měsíců, stále se v jeho hlavním sídle cítí jako nováček. Jet.com je pro obchodní společnost důležitý, jelikož má posloužit jako největší zbraň v konkurenčním boji s Amazonem.

Tento článek je atraktivní už jen tím, že popisuje boj s e-predátorem. Pro mě je ale daleko zajímavější fakt, že ‚klasický kameník‘ zjevně zvládá akvizici a následnou integraci internetového prodejce. Tento příběh by si mělo pečlivě nastudovat hodně obchodních řetězců a vlastně všechny tradiční firmy, které se chystají investovat do něčeho digitálního.

Kam vede nedostatečná analýza

Unilever uvedl na trh novou řadu mýdel s názvem KJU. Písmena tvořící název produktu svádí ke spojování se severokorejským vůdcem Kim Jong-unem. Tuto souvislost by však globální korporace ráda vyvrátila. Ošemetnost názvu si prý v Unileveru uvědomili až poté, co nové řadě tělové kosmetiky opatřili i obchodní známku. Mýdla jsou určená především pro čínské spotřebitele. Zajímavost zveřejnil web Mashable.

Je neuvěřitelné, jak často se firmám podaří takováto chyba. V čase googlování se snad ani slovo chyba nedá použít, je to něco peprnějšího.

EU chce zkasírovat globální hráče

Francouzští, italští i další evropští vůdci zvyšují tlak na většinu amerických technologických gigantů, aby zodpovědněji přistupovali k placení daní na půdě Evropské unie. Na setkání lídrů obou stran, které proběhlo minulý pátek, se však konsensus nekonal. Napsal o tom server Reuters. Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker řekl, že výkonný orgán EU navrhne v příštím roce nová pravidla, která zajistí rovné podmínky mezi těžebními a digitálními společnostmi.

EU stupňuje tlak na velké giganty a nutí je doplatit daně. Dopadá to třeba i na AMAZON, nikoliv však na ‚klasické‘ obchodní řetězce, které patří mezi nejdisciplinovanější plátce daní. Aktivity EU jsou zajímavé i z hlediska toho, co se v oblasti výběru daní děje u nás. Evropa jde po těch, kteří dluží nejvíce, český stát věnoval obrovskou energii, aby podojil malé hostinské a těch několik přeživších hokynářů. Hesla z minulých voleb (efektivní stát, řídit stát jako firmu atd.) zní v tomto kontextu jako dobrý vtip.

Ahold rozváží s pomocí cyklistů

Hlavní představitel nizozemského trhu Albert Heijn má v Rotterdamu zahájit zkušební spolupráci s rozvozy nákupů od SuperBuddy’s, píše LZ Retailytics. V současné době testují čtyři řetězce s potravinami nový koncept objednávek, v rámci kterých osobní nákupčí vybírají zboží v obchodě a poté je dodávají zákazníkům na kole. SuperBuddy je k dispozici také v Zwollenu a Utrechtu. V Rotterdamu má však exkluzivní spolupráci s Albertem Heijnem a jeho služba je integrována do platformy maloobchodníků. Minimální objednávka je deset eur, náklady na dopravu jsou pět Eur.

V Nizozemí jezdí na kole i královská rodina, takže tohle vlastně není žádná bombastická zpráva. Ale přesto na ni velmi rád upozorňuji, protože mě trápí pražské ulice hemžící se dodávkami různých e-shopů (o těchto autech parkujících věčně na chodnících ani nemluvě). Vím o pokusech zavést cyklo-dodávky také u nás, držím palce. Jen se trochu bojím, jestli úřady nezakážou vjezd cyklistům do centra Prahy (aniž by jakkoliv zakročily proti explozi automobilových dodávek).

Swarovski ve virtuálním světě

Po aplikacích s nástroji rozšířené reality, které představila Ikea nebo Edmunds přichází nyní se svou verzí také šperkařství Swarovski. Nová aplikace výrobce křišťálů nabízí zákazníkům virutuální nákupní exkurzi v náhodném domě, který je vybavený enormně drahými předměty. Aplikace má sloužit především jako útěk od reality do světa luxusních nákupů. Informaci zveřejnil web Engadget. Na projektu se podílí také Mastercard a prezentované předměty tedy lze zakoupit.

Šperky a jiné zlato-stříbrné ozdobičky mi vždy přišly tak trochu mimo realitu, takže je vlastně úplně logické, že Swarovski jede teď už i oficiálně ve virtuální realitě.