McDonald’s zdražil cheeseburger z 25 na 29 Kč

Americká síť rychlého občerstvení McDonald’s v Česku zdražuje cheeseburger, jeden ze svých klíčových produktů na trhu. Z původních 25 Kč, za kolik ho bylo možné koupit od roku 2013, se jeho cena zvýšila o 16 % na 29 Kč. Podle Zuzany Svobodové, která řídí komunikaci McDonald’s v Česku, je síť nucena přistoupit ke zdražení kvůli nárůstu vstupních nákladů. „Jedná se zejména o mzdy zaměstnanců i dodavatelské ceny, tvrdí mluvčí. Konkurenční síť Burger King prodává cheeseburger také za 29 Kč. 

McDonald's zdražuje cheeseburger na 29 Kč

McDonald’s zdražuje cheeseburger na 29 Kč

Cena cheeseburgeru nemusí být podle Svobodové konečná. „Ceny produktů nezvyšujeme často a ani skokově. Nicméně budoucnu nemůžeme reakci na další zvyšování cen vstupů vyloučit,“ doplnila. Další produkty jako hamburger nebo Big Mac cenu nemění, naopak na 29 Kč se vyšplhala cena například u Snack Wrapu. Dřív stál rovněž 25 Kč. 

„Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald’s a tak věříme, že mírné navýšení ceny nebudou naši zákazníci vnímat nijak drasticky, jelikož i v rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku, prohlašuje mluvčí firmy. Řetězec, který si letos na českém trhu připomněl 25 let působení, začal v roce 1992 prodávat cheeseburger za 21 Kč, cena tak do letoška narostla o 8 Kč. 

Vývoj cen klíčových produktů McDonald’s za 25 let, v Kč

Rok Hamburger Cheeseburger Big Mac
1992 19 21 48
1993 20 22 52
1994 20 22 49
1995 20 22 50
1996 24 27 53
1997 24 27 56
1998 24 27 56
1999 24 27 56
2000 19 20 56
2001 19 20 56
2002 19 20 56
2003 20 22 56
2004 24 26 62
2005 24 26 62
2006 20 20 62
2007 20 20 63
2008 20 20 66
2009 20 20 67
2010 20 20 68
2011 20 20 69
2012 20 20 70
2013 20 25 71
2014 21 25 72
2015 25 25 74
2016 25 25 75
2017 25 29 75

Zdroj: McDonald’s

Kromě zdražování provedl v letošním roce McDonald’s několik dalších změn – rozšířil působnost samoobslužných kiosků a pilotně zavedl možnost sestavit si burger podle vlastních preferencí. V loni tržby řetězce na místním trhu dosáhly 4,6 miliardy Kč. Spolu s Burger Kingem a KFC patří v Česku mezi největší řetězce s rychlým občerstvením.