Datart se spojí s HP Tronic, „souboj o jedničku v elektru a IT může začít“

Náš panel odborníků z retailu stejně jako v Reklamní katovně Médiáře hodnotí redakční výběr hlavních aktualit z českého maloobchodu uplynulých týdnů. Retailoví experti nabízejí svůj pohled na dění na českém trhu vždy v pátek.

Nově naši experti na maloobchod hodnotí na škále 1 až 5 vybrané novinky podle subjektivně hodnocené důležitosti, stejně jako ve škole je hodnocení číslo 5 považováno za nejméně důležité. Kritériem důležitosti je přínos pro český maloobchodní trh a pro českého zákazníka. Zprávy jsou podle hodnocené důležitosti seřazené.

1. Datart se spojí s HP Tronic

Datart

Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Maloobchodní síť s elektronikou Datart a zlínský HP Tronic, který provozuje síť Euronics a e-shop Kasa.cz, mohou podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže dokončit své spojení. To obě firmy avizovaly letos v polovině června s tím, že se až do vyjádření zmíněného úřadu nebudou k fúzi vyjadřovat. Obě firmy mají v plánu vytvořit zcela nové uskupení, jehož cílem je získat 20 % na českém trhu s elektronikou. 

A souboj o jedničku v elektru a IT může začít. Alza je logicky silnější v IT, HP Tronic v elektru. Osobně si myslím, že lepší předpoklady má díky vlastním výrobkům (ETA), výhradnímu zastoupení značek a prodejnám na lokálním trhu HP Tronic. Na druhé straně jedna velmi silná značka, silná komunikace, exportní možnosti a ‚nákladová nezatíženost prodejnami‘ hraje ve prospěch Alzy. I ty další nové kategorie, ziskovější, pasují víc na Alzu, a celý ten ekosystém je víc a lépe pospojovaný pro řešení každého nákupu a kontinuální přítomnosti značky u zákazníka. I ziskově je na tom Alza o něco lépe. Na českém trhu možná bude HP Tronic silnější, ale Alza je pro mě favorit v budoucím obratu i v ziskovosti.
Jan Penkala (Acomware)

Je to dobré spojení, které jednotlivým sítím umožní navzájem se doplnit a obohatit o to, co je v každém systému lepší, a zároveň si (snad) uchovat své značky. A je to i dobrá příprava na budoucí razantnější nástup konkurence.
Barbora Krásná (Blue Events)

Tak snad to přinese něco reklamní branži. Rebrandingy a tak.
Václav Loubek

2. Tesco v Česku prodává nemovitosti

Tesco v Česku prodává své nemovitosti. Zatím největším prodaným objektem bylo pražské OC Letňany. Posledním prodaným objektem je obchodním dům v centru Brna u vlakového nádraží. Aktuálně firma nabízí také svůj, zhruba třetinový podíl v OC Nový Smíchov v Praze, nabídla jej francouzské společnosti Klepierre. Zprávu přinesl web E15. Tesco nedávno v celé věci udělalo další významný krok. Podle informací v obchodním rejstříku vyčlenilo svůj podíl na Smíchově do samostatné firmy Nový Smíchov First Floor. Takovéto vyčlenění majetku se obvykle děje před jeho prodejem.  

Je fajn, že díky prodeji nemovitostí ve správné době si Tesco může vylepšit hospodářský výsledek. Pevně věřím, že u prodeje nemovitostí to skončí a že Tesco má všechny předpoklady provozovat u nás svoji obchodní síť se ziskem. A že už se konečně přestane spekulovat o jeho odchodu z trhu. Tesco (a zejména ‚Tesco Finest‘) by mi v nabídce na trhu dost chybělo.
Barbora Krásná (Blue Events)

Tesco se v Česku chce věnovat core businessu, tedy prodeji potravin, které by západní spotřebitel ani nevzal do ruky s rukavicí, a nechce se starat o nemovitosti, to je pochopitelné.
Václav Loubek

Jsem rád, že se Tesco dostává z finanční krize a pevně věřím, že to bude mít pozitivní důsledky i pro běžného spotřebitele. ‚Úpadek‘ Tesca byl v minulosti docela znát na každém kroku jejich standardním obchodem.
Jan Polák (Ipsos)

3. Rohlík nabízí zákazníkům termoboxy

Nový způsob doručování v takzvaném Chlebníku

Nový způsob doručování v takzvaném Chlebníku

Online supermarket Rohlik.cz spustil nový způsob doručování zboží, zatím v pilotní verzi. Jedná se o doručování potravin v termoizolačních boxech, které e-shop nazývá chlebníky. Jejich výhodou má být možnost doručení objednávky i v nepřítomnosti zákazníka v jeho domově, jelikož v něm produkty vydrží. Box se vydává zákazníkům oproti vratné záloze ve výši 500 Kč. Doručování v boxech je zatím limitované, Rohlik.cz má jen 300 kusů těchto boxů.

Pro nejlepší zákazníky určitě dobrá nabídka. Nevěřím moc tomu, že v létě ve 35 stupních na sluníčku tam vydrží chlazené/mražené víc než půl hodiny. Už vloni v zimě jsem měl problém s Koloniálem, kdy chlazený kus masa měl asi 14 stupňů místo 2-3.
Jan Penkala (Acomware)

Oceňuji to jako snahu dále zvýšit komfort pro zákazníka a posunout jeho nároky. Zatím to ale není úplně systémové řešení, nebyla bych si u nás vůbec jistá, že mi chlebník ze zápraží někdo neukradne, ale třeba to bude impuls k dalšímu vývoji, kterého se chopí jiní dodavatelé, počínaje stavebním řešením nových domů, které budou mít namísto poštovních schránek uzamykatelné boxy, přes zřizování výdejních míst s termoizolovanými schránkami.
Barbora Krásná (Blue Events)

Tak počkat, něco mi tady neštymuje. Říkáte mi, že můžu zaplatit pětikilo za to, že mi nechají nákup u dveří, odkud mi ho nejspíš odkloní soused? To chci. Beru dva!
Václav Loubek

Líbí se mi zajištění proti náhodným nenechavcům, ale i to, že se nemusím Rohlíku časově přizpůsobovat. Myslím, budou muset nějaké bedničky přidělat!
Jan Polák (Ipsos)

4. Nová značka AW Lab otevřela na Černém mostě i na Chodově

Interiér obchodu AW LAB

Interiér obchodu AW LAB

V pražském obchodním Centru Černý Most se v pátek 6. října otvírá vůbec první prodejna v Česku italské značky AW Lab, která se specializuje na městský sportovní styl. Po nedávné konsolidaci svých pozic na italském a španělském trhu se síť AW Lab rozhodla pro expanzi do dalších evropských zemí, včetně právě Česka. AW Lab tady zatím plánuje dvě prodejny, druhá se otevře rovněž v Praze, a to v obchodním Centru Chodov, v nově přestavěném křídle, které otvírá příští středu 11. října. Značka AW Lab přitom spadá pod skupinu Baťa Group, na českém trhu ji exkluzivně zastupuje CBRE. Hlavní cílovou skupinou značky jsou mladé ženy.

Prodejnu nehodnotím, ale ta digitální přítomnost je prostě velmi podceněná na dnešní dobu. Kromě několika málo fotek na Facebooku jsem nic nenašel. Eshop jen v angličtině, doručuje do ČR (za 7€), vratky se posílají bůh ví kam a celkově ta úroveň shopu je ‚hrozná‘, nenacházím vhodnější slovíčko. V Opeře a ani občas v Chrome nepřidám zboží do košíku nebo chtějí povinně datum narození v košíku – proč? Podívejte se na AW-Lab.cz – nic, awlab.cz je volná doména.
Jan Penkala (Acomware)

Cílovkou pro tento typ bot určitě nejsem, ale považuji za chytré, že Baťa se sportovní obuví pro mladé expanduje pod jinou značkou, která mu mj. umožní nasadit vyšší ceny a být atraktivní pro jiné než Baťa zákazníky.
Barbora Krásná (Blue Events)

Jen doufám, že si nemyslí, že jsou jediná firma s levnýma hadrama, kterým se přirazí patřičná prémiová image a prodají se za šílenou cenu, která cílí na mladé ženy.
Václav Loubek

5. Cheeseburger od McDonald’s je o čtyři koruny dražší

McDonald's zdražuje cheeseburger na 29 Kč

McDonald’s zdražuje cheeseburger na 29 Kč

Americká síť rychlého občerstvení McDonald’s v Česku zdražuje cheeseburger, jeden ze svých klíčových produktů na trhu. Z původních 25 Kč, za kolik ho bylo možné koupit od roku 2013, se jeho cena zvýšila o 16 % na 29 Kč. Podle Zuzany Svobodové, která řídí komunikaci McDonald’s v Česku, je síť nucena přistoupit ke zdražení kvůli nárůstu vstupních nákladů. „Jedná se zejména o mzdy zaměstnanců i dodavatelské ceny, tvrdí mluvčí. Konkurenční síť Burger King prodává cheeseburger také za 29 Kč. Další produkty jako hamburger nebo Big Mac cenu nemění, naopak na 29 Kč se vyšplhala cena například u Snack Wrapu.

Při cestě z party asi nebudu řešit 4 Kč rozdíl, abych zahnal hlad a ráno mi bylo dobře.
Jan Penkala (Acomware)

Osobně tuto zprávu za nijak zásadní nepovažuji, cenu cheeseburgeru jsem registrovala naposledy v 90.letech, kdy jsem ho taky asi i naposledy jedla. Je to naprosto logické, kdy jindy zdražit než teď (29 korun stojí už i obyčejný chlebíček).
Barbora Krásná (Blue Events)

Cheeseburger is the new máslo! Mě spíš štve, že na jídlo u mekáče čekám čím dál tím dýl. Takže tip do McD do budoucna, za 30 korun, tedy s korunovým příplatkem, mějte Cheeseburger Express, který bude vycházet z dřívějšího modelu fast foodu (hele ale vážně, kluci a holky v příslušných odděleních McD, přeložte si to – rychlé jídlo) a bude okamžitě k dispozici. Napište mi mail (k doptání v redakci), pošlu číslo účtu, kam mi pošlete desetník z každého prodaného Expressu.
Václav Loubek

Rozdíl 16 % není úplně malý, ale když vidíme, že již v roce 1996-1999 byla dočasně cena cheeseburgeru 27 Kč, a nic moc se nestalo, tak se asi prodeje nějak rapidně nesníží ani nyní. Je pravda, že obrovský tlak na zvyšování platů v jakémkoli sektoru zvýšení cen ospravedlňuje.
Jan Polák (Ipsos)

Nejnovější