Lidl zřizuje odběrná místa pro online nákupy. Starbucks končí s e-shopem

Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.

Lidl v Belgii testuje click & collect

Řetězec s potravinami Lidl spustil v Belgii ve městech Evere, Hamme and Ekeren tři nová odběrná místa pro online nákupy. Projekt odstartoval 9. října a rok bude fungovat v pilotním provozu. Informoval o tom web ESM. V rámci promování nového způsobu nakupování obdrží zákazníci u těchto objednávek 20% slevu na veškeré ovoce a zeleninu. Lidl si pro ukládání nákupů vybrat systém uzamykatelných skříněk Cubee. U každého supermarketu je nainstalováno 58 přihrádek, jež jsou vhodné k uložení 90% zboží, které nabízí. Objednávky jsou přijímané po celou otevírací dobu a poplatek za vyřízení je 2,99 eur.

Systém ‚inteligentních úschoven‘, umístěných v prodejnách, obchodních centrech a časem snad i v obytných areálech považuji za budoucnost. Přijde mi to daleko praktičtější, než zoufalé pokusy doručit zboží do našich paneláků opevněných jak středověké hrady. O ulicích ucpaných dodávkami e-shopů a o katastrofickém nedostatku ‚závozníků‘ nemluvě. Mimochodem: pamatujete ještě na marný pokus Koloniálu říkat těm potetovaným chlapiskům ‚příručí‘ a nutit je k starodávně příjemné úslužnosti?

Starbucks zavírá v USA svůj e-shop

Nová kavárna Starbucks v ulici Karlova

Starbucks chce, aby lidé dále chodili do kaváren

Globální řetězec kaváren Starbucks se rozhodl zavřít u USA svůj e-shop, v němž prodával balenou kávu, oblíbené sladké sirupy, šálky a hrnky, nádobí pro přípravu kávy a další příslušenství. Rozhodnutí o zrušení e-shopu oznámil Starbucks ke konci srpna, fungovat přestal v neděli 8. října. Mluvčí firmy zdůvodnila ukončení online prodeje tím, že se firma snaží zjednodušit své prodejní kanály. Hlavní důvodem by ale mohl být strach ze sílící e-commerce a vyprazdňování kamenných kaváren. Informaci zveřejnil server NY Times.

Vypadá to jako překvapivé rozhodnutí, ale americká média to hodnotí jednoznačně kladně. Starbucks je o osobním zážitku a nepotřebuje internetový obchod. Odvážný a podle mne správný tah. Samozřejmě ne pro každou firmu.

Instagram podporuje nakupování

Sociální síť Instagram se pro maloobchodníky pomalu stává přátelštějším prostředím. Aktuálně uzavřela partnerství s e-commerce projekty Shopify a Bigcommerce. Zprávu přinesl web TNW. S novými nástroji si nyní mohou uživatelé koupit inzerované produkty během několika vteřin. Firmy, které chtěly instagram využít k prodeji díky vizuální přitažlivost platformy byly často kritizovány kvůli neschopnosti řádně odkázat na svůj e-shop pod jednotlivými příspěvky. Instagram chce nyní eliminovat nutnost vyhledávání produktu uživatelem. Už loni v listopadu zavedl takzvané nákupní tagy, které nyní vedou na in-app stránku s detailními informacemi o produktu a odtud už může jít uživatel rovnou do e-shopu a svůj nákup dokončit.

Instagram pomalu vyplňuje prostory, do kterých zatím moc nepronikly jiné sociální sítě. Občas nám může připadat dost ‚daleko od reálného byznysu‘, ale minimálně tento pokus signalizuje, že nějaká ta ‚monetizace‘ je přeci jen možná.

Všechno, co jste možná chtěli vědět o Facebooku

Každý má na Facebook svůj názor, jedni jej vidí jako užitečný a zábavný nástroj pro udržení kontaktů s rodinou a přáteli, někdo jej uctívá jako komunikační platformu s hlubokým kulturním významem, jiní jej odmítají. Některé firmy investují nemalé peníze do rozvoje své facebookové komunity, jiné se snaží soustředit na jiné sociální sítě. Pokud chtějí podnikatelé zjistit jak užitečný je Facebook pro jejich byznys, potřebují data a právě přehled kompletních informací o této sociální síti zveřejnil Hootsuite na svém blogu. Obsahuje statistiky uživatelů, demografické údaje, nejnovější trendy i data ohledně využití reklamy.

Je to fakt vyčerpávající přehled. Jsem po jeho přečtení také vyčerpán, ale též informačně uspokojen. Je to totiž docela dobrý průvodce do této části internetové džungle. Zbývá teď jen vymyslet, co s tím každý z nás v našem byznysu udělá. Doplním to starým poctivým komentářem pradědů novinářů z minulého století: ‚…a to ponechávám na laskavém čtenáři‘

Ikea prodává nábytek pro zvířata

Ikea nabízí svým zákazníkům vše, co potřebují, aby byl jejich dům domovem, obzvláště v ohledu uskladňování nejrůznějších druhů věcí. Zatím jí ale v nabídce chyběla ucelená řada nábytku pro domácí zvířata. To se nyní rozhodla změnit proto vytvořila speciální kolekci Lurvig, což ve švédštině znamená „chlupatý“. Informaci přinesl web boredpanda. Nová kolekce bude obsahovat vše od dek a pelechů pro psy po kočičí tunely a škrabadla. Kolekce se aktuálně prodává v USA, Kanadě, Japonsku a Francii, v dalších zemích ji nábytkářský řetězec plánuje uvést v březnu 2018.

Ikea umí a ví, kde jsou peníze. My v Blue Events jdeme taky s dobou a na 12. dubna 2018 chystáme v rámci série Retail in Detail specializovanou konferenci Friends of Pets. Budeme na ni zvát výrobce a prodejce všeho možného, dobrého a příjemného pro domácí mazlíčky. Po přečtení tohoto článku tedy i kolegy z Ikea!

Nejnovější