Dm drogerie chystá na jaro 2018 e-shop, uvede nové privátní značky

Německá síť Dm drogerie v Česku v uplynulém obchodním roce 2016/2017 zvýšila obrat ze 7,8 miliard Kč na 8,5 miliard Kč. Jedná se o 8,6% procentní nárůst. Zvýšil se i počet prodaných výrobků o 13,7 %, na čemž mají podíl zejména privátní značky řetězce. Ty tvoří 33 % obratu, což je zlepšení o 3 procentní body oproti loňsku. Dm drogerie chystá na začátku příštího roku spustit plnohodnotný e-shop, skrze který chce nabídnout kompletní sortiment. „Dobu jsme, myslím, nezaspali. Příprava e-shopu a jeho celkové ladění trvá dlouhou dobu, proto jsme ho nespustili dříve. Aktuálně jsme ve fázi vývoje, ke spuštění dojde i na Slovensku a v Maďarsku,“ doplnila pro Retailek Markéta Kajabová, nová jednatelka a vedoucí resortu expanze v Dm drogerii.

E-shop nabídne podle Martiny Horké, jednatelky a vedoucí marketingu a nákupu sítě, od začátku i některé výrobky, které v kamenné sítě dostupné nejsou. Za hlavní akcelerátor úspěchu e-shopu považuje vedení Dm drogerie privátní značky, které v něm bude v kompletní nabídce prodávat od počátku. Distribuci e-shopu bude zajišťovat třetí externí strana, jejíž název zatím nechtěla Horká komentovat. 

Obrat celé skupiny Dm drogerie včetně Německa dosáhl v obchodním roce 2016/17 10,259 miliard Euro (cca 263 miliard Kč), což odpovídá meziročnímu nárůstu o 5,7 %. Letos v prosinci chystá síť otevření prvních prodejen v Itálii, další plány na expanzi po Evropě nebo mimo EU zatím nekomentuje. „Máme co dělat se vstupem na italský trh,“ Gerhard Fischer, předsedající jednatel sítě.

Pro další vlastní značky je prostor

Dm drogerie loni zvetšila počet produktů vlastních značek z 3.600 na 4.000, zejména pod značkou přírodní dekorativní kosmetiky Alverde a potravin dmBio. Celkem má síť 24 privátních značek, loni uvedla novou značku kosmetiky Trend It Up a za vylistovanou Alnaturu doplnila vlastní řadu dmBio. „Reakce na změnu mezi Alnaturou a naší vlastní dmBio jsou veskrze pozitivní. Zaznamenali jsme snad jen pár problémů, konkrétně se jednalo například o odlišnou chuť u kečupů,“ sdělila Horká.

K už zavedeným privátním značkám mají přibýt nové, které se aktuálně vyvíjejí v německé centrále. K podrobnostem nechtěli být zástupci Dm drogerie konkrétní. „Určitě máme ještě prostor vstoupit pod vlastními značkami do mnoha segmentů, ať už se bude jednat o potraviny, nebo o kosmetiku,“ uvedla Kajabová. 

Chybí Nový Smíchov

Dm drogerie má aktuálně v Česku 224 prodejen, letos přibyly tři nové a přes 40 jich prošlo modernizací. V obdobném tempu chce firma pokračovat v příštím roce. „Konkrétní číslo teď nevíme, ale otevřít by se mohlo příští rok 5 až 8 nových prodejen,“ řekla Retailku šéfka expanze a dodala: „Na mapě máme určitě ještě bílá místa, kam se chceme dostat, jedním z nich je například Centrum Nový Smíchov, kam se nám dlouhodobě kvůli konkurenční doložce nedaří dostat. Velký kus ale vyřeší spuštění e-shopu.“ Firma podle ní typově hledá spíše prodejny s prostorem nad 500 metrů čtverečních, aby mohla nabídnout plný sortiment.

Vzhled nově modernizovaných prodejen

Vzhled nově modernizovaných prodejen

Do modernizace Dm drogerie loni investovala 183 milionů Kč. V příštím roce to bude podle Fischera 190 milionů Kč. Modernizované prodejny mají větší uličky, nový typ osvětlení u dekorativní kosmetiky, hrací prvky pro děti na ploše, bezbariérový přístup a také parkovací místa, pokud je to možné. 

Fluktuace v síti je zdravá

„Na základě dobrých hospodářských výsledků jsme si v uplynulém obchodním roce mohli dovolit znovu investovat do snížení prodejních cen,“ uvedl Fischer. Firma od roku 2007 v Česku následuje strategii dlouhodobě nízkých cen místo jednorázových slevových akcí. Vybrané výrobky jsou vždy zlevněné na 4 měsíce, což strategie převzatá od německých kolegů. Podle Horké vyšlo Dm drogerii ve spotřebitelském testu nižší povědomí o dlouhodobě nízkých cenách, než v jaké síť doufala. Proto bude na svých sociálních sítích formou videa propagovat informace o této strategii, změněn byl i design cenovek v obchodech. 

Dm drogerie loni v Česku vytvořila 115 nových pozic, aktuálně zaměstnává 2.830 lidí. Fluktuaci označili představitelé sítě za „zdravou“, hluboko pod hranicí 30 %. Síť umožňuje od loňska zaměstnancům projít kurzem v němčině a vyučit se na drogistu, tento obor v Česku už neexistuje. Loni se do něj přihlásilo 80 lidí z celé evropské sítě Dm drogerie, za Česko to bylo 10 zaměstnanců. „První zájemci o kurz, včetně mě, teď akorát dokončují roční studium a skládají závěrečné zkoušky. V Česku existuje jen obor prodavač/ka, ale my v čele s Alenou Střížovou dlouhodobě lobbujeme za možnost mít kurz a do budoucna oficiálně možnost stát se vystudovaným drogistou,“ řekla Markéta Kajabová. 

Dm drogerie letos podpořila neziskové projekty pod iniciativou Společně

Dm drogerie letos podpořila neziskové projekty pod iniciativou Společně

Dm drogerie se během letošního roku věnovala kampani k oslavám 25 let působení na trhu. Pod iniciativou Společně investovala 15 milionů Kč do 50 vybraných neziskových projektů, kterým poskytla materiální, finanční nebo dobrovolnickou výpomoc. Na příští rok podle Kajabové síť žádný obdobně rozsáhlý projekt nechystá, bude se věnovat jednotlivým CSR aktivitám v oblasti recyklace, vzdělávání spotřebitelů a zaměstnanců nebo dalších aktivitách.

Nejnovější