Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.
Tesco nasazuje umělou inteligenci
Šéf britského maloobchodního řetězce Tesco potvrdil, že se největší síť supermarketů ve Velké Británii začíná zajímat o obchody bez tradičního systému placení. Píše o tom deník The Mirror. Nový systém by měl fungovat za pomoci umělé inteligence, ta by automaticky hlídala, jaké zboží je v obchodě sejmuto z regálu a podle toho by se zákazníků strhávala částka přímo z účtu. Tento záměr by mohl být odpovědí Tesca na nedávno představený projekt Amazon Go, Amazon této metody začal využívat, aby zákazníkům zjednodušil nakupování.
Mikromanagement není cesta k úspěchu
Chris Matyszczyk se ve svém sloupku Absurdly Driven pro Inc. zamýšlí nad tím, co charakterizuje nejúspěšnější výkonné ředitele velkých firem. Zda opravdu musí každý takový šéf vstávat v pět ráno, posnídat dvě vařená vejce a potom si jít zaplavat. Článek se odkazuje na studii o výkonných ředitelích od Harvard Business Review. Matysczyk se třeba podivuje nad tím, že 25 % času stráví ředitelé na cestách nebo čtením různých knih, 10 % času je pak u většinu výkonných šéfů věnováno osobním záležitostem. Autor článků na závěr píše, že podle jeho názoru stojí úspěch ve vrcholového manažera na tom, že se podívá na svou společnost a uvědomí si, jaký druh vedení vlastně potřebuje a podle toho jedná.
Google chce pomoci lidem najít práci v digitální době
Americký internetový gigant Google se chystá v příštích pěti letech investrovat miliardu dolarů do neziskových organizací, které pomáhají lidem přizpůsobit se proměnlivým požadavkům na trhu práce. Jedná se o dosud největší filantropický záměr Googlu. Oznámení této iniciativy v oblasti digitálních dovedností zveřejnil generální ředitel Googlu Sundar Pichai ve čtvrtek 12. října v Pittsburghu. Google si totiž uvědomuje, že nese odpovědnost za rychlý pokrok v technologii, jenž zásadně přetváří průmysl a postupné mizení pracovních míst v USA i po celém světě. Zprávu přinesl USA Today.
Kdo je Amazon? Znáte predátora?
Amazon je prakticky synonymem pro online retail. Jeho prostřednictvím nakupuje stále větší množství Američanů. K velkému rozšíření a získání dalšího významného podílů došlo s akvizicí Whole Foods Market. Avšak porovnávání Amazonu s Walmartem nebo jinými velkými prodejci není správné. Zabýval se tím článek na webu The Motley Fool. Takové srovnání totiž zcela pozbývá povědomí o tom, jaký typ prodejce Amazon vlastně je. Amazon je vlastně ve skutečnosti služba, která je sama sobě největším zákazníkem.
Sainsbury’s propouští, kdo za to může?
Britský maloobchodní řetězec Sainsbury’s zavádí drastická úsporná opatření jak v prodejní, tak ve skladové oblasti ve snaze vyrovnat se s cenovou soutěží svých německých konkuretnů Lidlu a Aldi, kteří na britském trhu působí. Sainsbury’s plánuje ušetřit 500 milionů liber a kvůli tomu propustilo 2.000 zaměstnanců pracujících v prodejnách i kancelářích. Aktuálně provádí restrukturalizaci svých lidských zdrojů, propouštění se dotkne zhruba 1.400 zaměstnanců v kancelářích a 600 lidí z personálu pracující přímo na prodejních plochách. Informaci zveřejnil The Guardian.