Sklizeno chystá automaty Fresh Point, platit u nich půjde jen kartou

Fresh Point od Sklizena

Fresh Point od Sklizena

Síť s potravinami Sklizeno chystá na příští rok start nového konceptu automatů Fresh Point. Pro podporu menších dodavatelů navíc chystá program MyFoodCentrum. Na konferenci Franchise Day to řekl Aleš Kotěra, který je partnerem ve Sklizenu a majitelem loni připojené sítě Náš Grunt, a Jan Langer, který řídí obchod sítě Sklizeno. 

Fresh Pointy mají fungovat jako automaty, které vydávají jídla a nápoje po přiložení bezkontaktní karty. Poté se příslušný regál s vybraným jídlem otevře. Automaty nebudou brát hotovost, jak je u standardních automatů zvykem. Podle Langera je v tomto případě Sklizeno zajištěno proti případným krádežím kamerou zabudovanou v automatu, která dokáže potenciální zloděje identifikovat.

Start projektu v ostrém provozu je naplánován na příští rok, momentálně Fresh Point podle Adély Flejšarové, mluvčí sítě Sklizeno, běží v nespecifikované spřátelené firmě. V první fázi spuštění jsou Fresh Pointy určeny hlavně do kanceláří, do budoucna však Flejšarová nevyloučila však jejich případné rozšíření do veřejných prostor. 

MyFoodCentrum podpoří dodavatele

Aleš Kotěra na konferenci představil program MyFoodCentrum, pod kterou chce Sklizeno pomáhat s rozvojem byznysu menším dodavatelům. Název My Food vychází ze stejnojmenné firmy Petra Borkovce, která se se Sklizenem spojila během dubna loňského roku.

Podle Kotěrových slov nemají často menší dodavatelé čas na vlastní rozvoj a inovace, jsou neefektivní v logistice, díky velikosti svého byznysu nakupují vstupní suroviny draze a výrobek je pak zbytečně cenově prémiový. „Našim cílem najít a sdružovat ty dodavatele, kteří mají potenciál růstu, a podpořit je i finančně. Pokud mají dodavatelé kvalitní know-how, odpovídají našemu kodexu, ale jejich kapacity už nestačí na rozvoj, pomůžeme jim,” popisoval vizi projektu Kotěra.

„Situace je občas bohužel taková, že v některých segmentech je sortimentu málo, což pak zbytečně zvyšuje cenu. To pro nás není žádoucí, protože čím víc chceme prodeje a spokojených zákazníků, tím více sortimentu bychom měli nabízet. Hlavním cílem projektu je tedy nabízet v blízké budoucnosti více věcí za lepších podmínek,” vysvětlil Aleš Kotěra. Podle jeho slov našlo Sklizeno částečně inspiraci v americké síti kvalitních potravin The Whole Foods, kterou v letošním roce koupil Amazon. 

Přesný start projektu Kotěra neuvedl. „Do menších dodavatelů budeme kapitálově vstupovat, samozřejmě minoritně, abychom jim mohli pomoci rozšířit jejich možnosti a aby se cítili bezpečně, že jsou to pro ně férové podmínky,” dodal partner v síti Sklizeno.  

Nejnovější