AmRest expanduje s KFC do Rakouska, síť bude řídit z Česka

Nová pobočka v rakouském Grazu a její personál

Nová pobočka v rakouském Grazu a její personál

Nová pobočka v rakouském Grazu a její personál a Libor Hubík (druhý zleva), ředitel KFC v Česku a Rakousku

Nová pobočka v rakouském Grazu a její personál a Libor Hubík (druhý zleva), ředitel KFC v Česku a Rakousku

Polský provozovatel restauračních řetězců AmRest vstupuje se značkou KFC na rakouský trh. První pobočku otevřel v obchodním centru City Park v rakouském Grazu (Štýrském Hradci) na konci října. Rakousko se tak stalo patnáctou zemí, kde AmRest působí. Kromě KFC pod AmRest spadají značky Burger King, Starbucks nebo Pizza Hut. Kromě AmRestu drží franšízu KFC v Rakousku také firma Queensway Restaurants, která má na místním trhu pět restaurací americké sítě – čtyři ve Vídni a jednu v Linci. 

Rakouské restaurace KFC budou řízeny z Česka. „České KFC je dlouhodobě na špici, jak v rámci hospodářských a provozních výsledků, tak i v úspěšném rozšiřováním sítě svých restaurací. Aktuálně jsme otevřeli už 82. pobočku, a to v Centru Krakov v Praze. Proto je přirozené, že pracujeme na rozvoji nového trhu, se kterým máme společnou historii, podobnou kulturu i stravovací návyky,“ vysvětlil Libor Hubík, ředitel sítě KFC pro Česko a Rakousko. 

Tři až pět restaurací za rok

Expanzi do Rakouska připravoval AmRest více než rok. V rámci rozšiřování sítě v Rakousku se zaměří na města nad 50.000 obyvatel, restaurace budou umístěny podobně jako u nás na frekventovaných místech, v obchodních zónách a na hlavních dopravních tazích. Výhledově se plánuje AmRest otevření tří až pěti restaurací za rok. „KFC se zatím v Rakousku soustředí na budování restaurací, ale vzhledem k úspěchu KFC Rozvoz a růstu v Česku je tato služba z obchodního hlediska zajímavá i pro Rakousko,“ potvrdila pro Retailek Tereza Vachová, PR specialistka agentury Best Communications, která se o komunikaci KFC stará.

Menu je z větší části v Rakousku stejné jako v Česku. „Nejvíce se prodávají kyblíky, ale do budoucna vidíme velký potenciál v budování kategorie burgerů a tortill, stejně jako v Česku, kde je naším nejprodávanějším produktem Twister,“ vysvětluje Hubík. Otevření restaurace v Grazu  bylo podpořeno lokálními marketingovými aktivitami, především outdoorovou reklamou a propagací v nákupním centru.

Nejnovější