Hamé dává na etikety foto dítěte své zaměstnankyně, kvůli nové legislativě

Okurky Znojmia v novém designu

Okurky Znojmia v novém designu s fotografií Jakuba Hájka

Nová etiketa kečupů Otma

Nová etiketa kečupů Otma s fotografií Jakuba Hájka

Jakub Hájek (uprostřed) s rodiči, který se stal tváří nové etikety

Jakub Hájek s rodiči

Potravinářská firma Hamé představila novou podobu obalů svých výrobků pro děti. Umístila na jejich etiketu fotografii dítěte. Reaguje tak podle svých slov na změnu legislativy, která s účinností k polovině roku 2017 zakázala až na některé výjimky označovat potravinářské výrobky jako dětské. V novém designu jsou na trh uváděny kečup Otmánek a okurky Znojmia, paštika Májka pro zlatíčka má nový ilustrovaný design.

Nový design paštiky Májka pro zlatíčka

Nový design paštiky Májka pro zlatíčka

Na etiketách výrobků Hamé je nově umístěná fotografie dítěte zaměstnance firmy. Šestiletý Jakub Sladký byl vybrán v interním castingu, do kterého zaměstnanci Hamé přihlásili na pět desítek svých potomků. Jeho matka Martina Hájková pracuje v centrálním distribučním skladu Hamé ve Starém Městě, odkud koordinuje distribuci baget a sendvičů do Česka a na Slovensko. 

Novou situaci, kdy legislativa znemožnila nazývat dosavadní dětské výrobky jako dětské, jsme vzali jako příležitost. Hamé je tradiční česká firma a ceníme si toho, že dodnes je v našich závodech svým způsobem rodinná atmosféra, pracují u nás dlouhá léta mnohdy celé rodiny. S motivem dětí a vůbec rodin našich zaměstnanců chceme marketingově pracovat dlouhodobě. Věříme, že se tyto první výrobky s tváří dítěte naší zaměstnankyně osvědčí a další budou následovat,“ vysvětlila Lenka Vaněk, marketingová ředitelka Hamé.

Právní předpis nově upravující podobu označování potravin nabyl účinnosti začátkem letoška. Jde o vyhlášku ministerstva zemědělství ze dne 13. prosince 2016 o některých způsobech označování potravin, která do české legislativy zapracovává novou evropskou směrnici. Tato vyhláška mimo jiné zakazuje prezentovat spotřebiteli potravinu nebo její složky jako ‚vhodná pro děti‘, ‚domácí‘, ‚čerstvá‘, ‚živá‘, ‚čistá‘, ‚přírodní‘ nebo ‚pravá‘. Vyhláška zakazuje také označovat potraviny jako ‚dia‘, dietní nebo dietetické, na což Hamé zareagovalo tak, že dané výrobky označuje jako produkty bez přidaného cukru nebo výrobky se sníženým obsahem cukru,“ objasnil Vojtěch Čambala, ředitel kvality a vývoje Hamé. Dodal, že například kojenecké stravy se daná legislativa nedotýká.