Pietro Filipi většinově vlastní Michal Mička, chce posílit v onlinu a kvalitě oblečení

Z aktuální pánské kolekce značky Pietro Filipi. Zdroj: Pietro Filipi

Z aktuální pánské kolekce značky Pietro Filipi. Zdroj: Pietro Filipi

Dámská kolekce, kterou pro Pietro Filipi vytvořila modelka Simona Krainová. Zdroj: Pietro Filipi

Dámská kolekce, kterou pro Pietro Filipi vytvořila modelka Simona Krainová. Zdroj: Pietro Filipi

Podnikatel Michal Mička z investiční firmy C2H patřící pod skupinu Incomming Ventures koupil 80 % české módní značky Pietro Filipi. Tu do té doby většinově (77,4 %) vlastnil podnikatel a její zakladatel Petr Hendrych. Hendrych ve firmě zůstává s pětinovým podílem. Investice ve výši několika desítek milionů Kč bude určena na zvýšení kvality produktů kvůli konkurenceschopnosti na české i mezinárodní scéně. Pod novým majitelem se Pietro Filipi zaměří také na rozvoj e-shopu a aktivit v online prostředí. 

Mička se posouvá v Pietro Filipi do pozice CEO. Kromě této značky vstoupil letos také do firmy výrobce kol Favorit, do taxislužby Liftago nebo vývojářského Shopsysu. „Chceme posunout především kvalitu produktů a také technologie. Až upevníme postavení na českém trhu a vybudujeme kvalitní online zázemí, rádi bychom rozšířili naše zastoupení na zahraničních trzích,” řekl ke koupi podílu v Pietro Filipi Mička. Módní značka aktuálně prodává kromě Česka a Slovenska také v Litvě a v Lotyšsku.

Původní většinový majitel a zakladatel značky Petr Hendrych z firmy neodchází, bude Mičkovi radit se strategií. „My jsme se rozhodli jít cestou evoluce, ne revoluce. I z toho důvodu ve firmě i nadále zůstává Petr Hendrych, jehož zkušenosti pro nás budou velmi důležité,” dodal nový CEO. 

Pietro Filipi své produkty nechává z 80 % vyrábět v Česku a na Slovensku, zbytek produkce je dle informací serveru iHNed.cz z Bulharska, Itálie nebo Portugalska. Dříve oděvní firma vyráběla i v Číně, odtud se však postupně stáhla. Soustředit se prý chce také na výraznější oslovení pánské klientely. 

Značku Pietro Filipi založil Petr Hendrych v roce 1993, v jejím názvu skloubil iniciály svého křestního jména a křestního jména svého syna Filipa. Do roku 2000 značka pouze zastupovala jiné brandy. Až poté začala tvořit vlastní kolekce a získala prostory v nákupních centrech v Česku i na Slovensku. Vlajkovou prodejnu má značka v Praze na Národní třídě. Za loňský rok se její obrat meziročně propadl z 481 milionů Kč na 478 milionů Kč, firma byla také ve ztrátě před zdaněním 1,3 milionu Kč. 

V roce 2004 koupil většinový podíl v Pietro Filipi investiční fond Genesis Capital, v roce 2013 jej však Hendrych koupil zpět. O záměru značku opět prodat hovořil už letos v srpnu s magazínem Forbes