Značka Hnst.ly uvede vlastní produktovou řadu do kuchyně

Majitelka značky Barbora Perglová

Majitelka značky Hnst.ly Barbora Perglová

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Interiér prodejny Hnst.ly

Už rok provozuje podnikatelka, stylistka a fotografka Barbora Perglová obchod a e-shop Hnst.ly, na příští rok do něj chystá přidat i vlastní produktovou řadu kuchyňských potřeb. „Vlastně budeme prohlubovat spolupráci s dosavadními výrobci, kteří nám dodají produkty a my je doplníme naším designem,“ uvedla v rozhovoru pro Retailek Perglová. Jejím cílem je nabízet udržitelné, funkční a minimalistické zboží: „Sama jsem minimalistka, obklopuji se věcmi, které mají význam. Obchodů, které kombinují velké množství prvků, je mnoho, proto jsem chtěla přinést něco jiného, kvalitního.“ 

Značka Hnst.ly prodává zahraniční i české výrobky, aktuálně asi v poměru 60:40. „Nemám nastavený žádný poměr, kterého bych chtěla dosáhnout. Pokud cítím, že je značka zajímavá a může se u nás proslavit, zkouším jí oslovit,“ vysvětluje Perglová.

Ve své prodejně nabízí zejména domácí potřeby, na které se chce do budoucna zaměřit. Dále také menší část kosmetiky, potravin a oblečení. Ze zahraničních výrobků má švédské kartáče na tělo, řecké přírodní čaje, britské smaltované nádobí či britské parfémy a mýdla. „Mám databázi zahraničních značek, které mě něčím zaujaly a ty oslovuji. S dodáním jsem nikdy neměla problém, jedině snad někdy s nevýhodnými podmínkami obchodu. Čeští prodejci už mě teď většinou kontaktují a doporučují se sami,“ vysvětluje princip majitelka Hnst.ly. Mainstreamové značky jí prý nelákají, chce dát prostor malým výrobcům.

Konkrétní ukazatele hospodaření Perglová nezmínila, uvedla však, že její značka roste každý měsíc zhruba o 30 % a že stejný růst očekává i příští rok. „Měli jsme dva hodně špatné měsíce, ze kterých jsme se dostávali zbylou část roku. Už ale vím, co bylo příčinou, a poučila jsem se,“ říká. Hnst.ly víc prodává ve svém jediném kamenném obchodě v pražských Holešovicích na adrese Šternberkova 12 než přes e-shop, a to v poměru 65:35. „Lidi si prostě na naše zboží chtějí sáhnout, i když si ho třeba vyhlédnou na e-shopu,“ dodává.

Zákazníci Hnst.ly jsou podle Perglové převážně ženy ve věku 25 až 35 let. „Získáváme teď i starší klientelu, začali jsme totiž objíždět trhy. Tam u nás nakupují hlavně dámy kolem 35 až 50 let. Pánové k nám chodí nakupovat hlavně dárky pro ženy,“ zmínila Barbora Perglová.

Pro své zákazníky Hnst.ly s okolními obchody pořádá jednou za čas late night shopping, kdy nechají obchody delší dobu otevřeno a vzájemně si posílají klientelu. „Mým snem je mít stodolu nebo větší industriální prostor, kde bych mohla prodávat. Je možné, že něco takového bude kousek za Prahou,“ hledí do budoucna majitelka obchodu Hnst.ly.