Česká módní značka BeWooden dala 25 % za investici 10 milionů Kč

Výrobky BeWooden z Hukvald v Beskydech

Výrobky BeWooden z Hukvald v Beskydech

Kolekce dřevěných motýlků BeWooden pro Vánoce 2017

Kolekce dřevěných motýlků BeWooden pro Vánoce 2017

Začínající firma BeWooden, která se zabývá výrobou módních doplňků ze dřeva, například pánských motýlků, získala desetimilionovou investici. „Jedná se o českého investora s dlouhodobým záměrem firmu podporovat v dalším růstu a tvorbě nových produktů. Investor získá podíl 25 %,“ sdělil Retailku spoluzakladatel firmy Patrik Babinec, jeho jméno však firma zatím odmítá zveřejnit. Největší podíl ve vlastnictví firmy měl a dále bude mít zakladatel a hlavní mentor Ctirad Sára. Po vstupu nového investora ale klesne z 52,5 % na 35,44 %.

BeWooden působí nejen v Česku a na Slovensku, v Německu, Polsku, Dánsku, Švédsku a ve Švýcarsku. Letošní rok se firma soustředila na plánování rozvoje a právě získání investice. „Investice nám pomůže rozšířit tým, který bude prezentovat naši práci a hodnoty v zahraničí. S tím souvisí i rozšíření produktové řady, kdy chceme oslovit další řemeslníky a naplno rozvinout českou ruční práci,“ říká Sára.

Tým BeWooden

Tým BeWooden

Firma pochází z Beskyd, z vesnice Hukvaldy poblíž Ostravy. S nápadem na výrobu dřevěných doplňků přišli Sára a Babinec spolu s Jakubem Najdkem, který je zodpovědný za výrobu, v roce 2013. Nyní zaměstnávají 14 lidí a spolupracují se zhruba dvěma desítkami dalších řemeslníků a umělců z Česka i zahraničí.

Výroba dřevěných motýlků a dalších doplňků se v posledních letech stala celkem populární. Podobnou nabídku má aktuálně v tuzemsku také Labatti, Woodee, Koora nebo Berealman. „Nárůst konkurence v oblasti dřevěných motýlků samozřejmě vnímáme, bereme to ovšem spíš jako potvrzení dobře odváděné práce. Jsme rádi, že jsme inspirovali ostatní k vlastní tvorbě, když jsme před čtyřmi lety přišli jako jedni z prvních v Evropě na trh s dřevěným motýlkem, mnoho lidí nám nevěřilo. Dnes máme stále rostoucí portfolio už dvaceti produktů. Od konkurečních projektů se chceme lišit právě ve výběru, přístupu k zákazníkovi a kvalitě,“ okomentoval Patrik Babinec.