Pivo Bakalář modernizuje značku, mění podobu etikety

Nová vizuální identita celého portfolia Bakalář

Nová vizuální identita celého portfolia Bakalář

Pivovar v Rakovníku zavedl novou grafiku celé nabídky piva Bakalář, které vaří. Nový design etikety pochází z dílny grafického designéra Miroslava Ježka. Obměněný vzhled by měl být grafiky čistý a jednoduchý, bez zdobnosti. Cílem změny je podle pivovaru odlišit se od konkurence, ale zejména modernizovat značku. I z tohoto důvodu zmizela z etiket postava bakaláře Jana Pičky Píseckého, který dal pivovaru v roce 1454 jméno.

Původní etikety Bakaláře

Původní etikety Bakaláře

„Původní design vycházející z gotického písma s kresbou bakaláře působil v dnešní době zastarale a ani jeho čitelnost nesplňovala požadavky současné obalové grafiky. Nová podoba si zachovává historický kontext, došlo ale k maximálnímu zjednodušení, které se zároveň vymezuje dnes módní vlně retro designu,“ uvedl autor etikety Ježek. Na tuzemský trh jdou nové etikety do prodeje od pátku 1. prosince. 

Značka dál pracuje s klasickým odlišením jednotlivých piv barevností. Základní pivní řada – světlý ležák, světlá, řezaná a tmavá desítka a nealkoholické pivo – má jen dvě barvy na každé etiketě. Speciály – Bakalář za studena chmelený a Medový speciál – pracují se třemi barvami. „Etikety jsou obsahově vystavěny tak, aby zákazník dostal na první dobrou informace, které potřebuje. Celkovým konceptem jsme chtěli značce zajistit nezaměnitelnost,“ dodal Miroslav Ježek.

Celé portfolio letos rebrandoval také smíchovský pivovar Staropramen, měnil nejen etikety a design lahví, ale také komunikační materiály a sklo v gastronomických zařízeních. Svým rebrandingem se chtěl posunout od komunikace na mladé zpátky k historii pivovaru.