Premium Fashion Brands: bez věrnostního programu omnichannel dělat nejde

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands. Foto: Vojta Herout

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands. Foto: Vojta Herout

Pro byznys s dražší módou je klíčové udržovat komunikaci s jádrem zákazníků, které se de facto nemění. „Bez věrnostního programu nemůžeme dělat dobře omnichannel,“ předeslal Jaroslav Kaucký, ředitel e-commerce skupiny Premium Fashion Brands, soustředěné kolem advokáta Jaroslava Havla, na konferenci Móda v Česku pořádanou redakcí webů Retailek a Médiář. „Investovali jsme obrovské peníze do online marketingu a strategie, věrnostní program nám slouží k měření výkonnosti těchto dvou prvků,“ vysvětlil přístup k e-commerce Kaucký, který do Premium Fashion Brands přišel z poradenské společnosti Acomware, zaměřené právě na digitální prostředí. Skupina módních značek „dostupného luxusu“, jak sama sebe tituluje, působí na trhu od roku 2016. Do dvou let plánuje roční obrat 2 miliardy Kč, aktuálně se podle Kauckého pohybuje okolo 1 miliardy Kč. 

Premium Fashion Brands patří do investiční skupiny Czechoslovak Premium Brands, kam mimo jiné patří také vydavatelství Premium Media Group, nově i Premium Design Group. Skupina investovala také do výrobce krmiv Pet Farm Family. Za těmito firmami stojí zmíněný Jaroslav Havel z právnické kanceláře Havel, Holásek & Partners. Podle Kauckého bylo Havlovou motivací investovat nahromaděný kapitál z právnické praxe. On sám říká, že není typ, co by peníze hromadil nebo kupoval okázalé věcí. Navíc ho baví řídit firmy, obzvlášť móda je rychlý a obtížný segment,“ uvedl Kaucký.

Jaroslav Kaucký na konferenci Móda v Česku. Foto: Vojta Herout

Jaroslav Kaucký na konferenci Móda v Česku. Foto: Vojta Herout

Pod Premium Fashion Brands spadají značky jako Hugo Boss, která je pro skupinu stěžejní, z obuvi pak Geox. Mezi další patří multibrandová síť Beltissimo, Koil, Toms, Versace Jeans, Armani Jeans nebo Porsche Design. Nově rozvíjíme také Armani Exchange, máme její první prodejnu a e-shop pro střední Evropu v Centru Chodov,“ řekl Kaucký. Skupina se také podle jeho slov poohlíží po nejluxusnějších značkách, nechtěl však být konkrétní, o kterou se jedná a kde otevře. Do svého portfolia Premium Fashion Brands také zařadil letos na podzim rakouskou značku punčochového zboží Wolford. 

Objem databáze srazí GDPR

E-shop běží firmě od dubna, podle Kauckého právě ten zajišťuje správnou synergii mezi propojením online a offline prostředím Premium Fashion Brands. „Věrnostními kartami naše značky sbírají data o stávajících i nových zákaznících, případně mají také vlastní historické databáze, ze kterých čerpáme a které jsme s převzetím značek hodně očistili,“ sdělil šéf e-commerce Premium Fashion Brands. Skupina také využívá synergií databáze v rámci celé Czechoslovak Premium Brands. „Nicméně až začne příští květen platit nařízení EU o ochraně osobních dat GDPR, bude to velký problém. V databázi jsou teď statisíce kontaktů, je možné, že po úpravě kvůli GDPR jich zůstane tak 60.000. Ale bude to 60.000 kontaktů, které jsou aktivní a legislativně v pořádku, to má velkou hodnotu,“ počítá Kaucký s tím, že analýza použitelných dat aktuálně probíhá.

„My si nemůžeme dovolit bez takových dat fungovat. Kupní síla je sice aktuálně vzrůstající, ekonomice se daří, ale v našem luxusním segmentu sílu tvoří stále dokola 20 % spotřebitelů,“ vypráví Kaucký. Podle něj se Premium Fashion Brands snaží stávající i nové zákazníky z databáze ujišťovat, že jim dokáže poskytnout produkt, který hledají nebo jeho vhodnou alternativu. „Navíc jím říkáme, že díky přítomnosti věrnostního programu od nás dostanou slevu, která postupem času exponenciálně roste. Musejí vědět, že u nás dostanou nejlepší nabídku – to je podle nás omnichannel, který je do budoucna nejaplikovatelnější,“ myslí si šéf internetového prodeje skupiny. 

Concierge? Zatím desítky klientů

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands diskutuje s moderátorem Ondřejem Austem. Foto: Vojta Herout

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands diskutuje s moderátorem Ondřejem Austem. Foto: Vojta Herout

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands. Foto: Vojta Herout

Jaroslav Kaucký z Premium Fashion Brands. Foto: Vojta Herout

V srpnu skupina Premium Fashion Brands spustila službu Concierge pro náročnější klientelu, jejím smyslem je poskytnout individuální poradenství k outfitů spolu s doručením. „I tato služba by nás měla do budoucna odlišit od konkurence. Funguje teprve krátce, fakticky se o ní starají jeden až dva lidé, testují její potenciál. Máme zatím jen desítky klientů,“ sdělil Kaucký. 

K marketingu využívá Premium Fashion Brands také majetkově spřízněného vydavatelského domu Premium Media Group, pod kterým od letošního dubna vydává PBF Magazín. „Náš magazín rozhodně není jen ‚lepším letákem‘, chceme v něm jít cestou celebrit a ambasadorů našich značek, chceme ukázat, které značky bychom rádi etablovali na našem trhu a jaký je jejich možný přesah do lifestylu,“ argumentuje Kaucký. Kromě PBF Magazínu pod vydavatelstvím vycházejí také tituly jako Estate či Architect+, vlajkovou lodí je web Iconiq.cz, nově do výčtu přibyl magazín Premium Ski.

Nejnovější