Globus bude hudbu v hypermarketech večer vypínat až do Vánoc

Hypermarket Globus zavedl ve všech svých patnácti prodejnách denně hodinu ticha při nakupování. Akci provozu bez hudby od 18 do 19 hodin si řetězec vyzkoušel minulý týden. Záměrem Globusu je poskytnout zákazníkům větší klid při předvánočním nakupování. Posledním dnem, kdy bude hodina nakupování bez hudby, tak bude Štědrý den.

Novinku prý kladně hodnotili jak nakupující, tak personál. „Zaznamenali jsme většinu pozitivních reakcí na nakupování bez hudby. Dokonce byli i tací, kteří přišli právě kvůli tomu, že v danou dobu muziku nehrajeme, a za tu hodinu hodlali udělat velký vánoční nákup,“ uvedla Pavla Hobíková, tisková mluvčí Globusu.

Třetina zákazníků podle odpovědí hudbu při nakupování ani nevnímá. Podle Hobíkové se v anketě nikdo nevyjádřil k hodině ticha záporně. „Zaznamenali jsme však jeden velmi pobouřený příspěvek na našich facebookových stránkách, který náš záměr odsoudil. Pán se domníval, že nehraním vánoční hudby jednu hodinu denně brojíme proti vánočním tradicím, což je naprostý nesmysl. Tradice ctíme, jen chceme vyjít vstříc všem zákazníkům,“ uzavřela mluvčí.

Rozhodnutí na hodinu vypnout hudbu opírá Globus o výzkum agentury GfK, která pravidelně šetří například to, proč zákazníci volí k nákupu z blízkých hypermarketů ve svém regionu jen některý. Na pomyslném řebříčku hlavních pěti faktorů figuruje nepříjemné prostředí, ve kterém je zahrnutý právě i faktor hluku. Tento bod předstihl například preference nákupu kvalitního či nekvalitního zboží.

Nejnovější