Tesco vymění POS Media za svou agenturu Dunnhumby

Dunnhumby, firma zabývající se analýzou nákupního chování zákazníků, představila službu Connect Media. Ta umožní řetězcům i jednotlivým značkám plánovat, realizovat a vyhodnocovat účinnost jejich kampaní. Firma chce také přivést do řetězců nové, „humanizované“ formáty propagačních instalací. Od 1. ledna 2018 poskytne Dunnhumby službu Connect Media řetězci Tesco, a to v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V Česku tak Dunnhumby v pronájmech nosičů na prodejních místech (point of sale, zkráceně POS) střídá agenturu POS Media. Tesco je zároveň 100% vlastníkem Dunnhumby. 

Tesco nemá s Dunnhumby exkluzivní kontrakt, proto se prý nebrání spolupráci s dalšími řetězci na trhu. „Hledáme i v jiných segmentech, například u čerpacích stanic nebo módního retailu,“ doplnil Martin Oščádal, šéf servisu mediálních klientů. Na trzích, kde Tesco nepůsobí, s nimi podle něj běžně spolupracuje. Pokud se dodavatelé Teska rozhodnou koupit služby Dunnhumby, týká se spolupráce pouze prodejen britského řetězce a ne jejich působení v jiném řetězci. 

Reálná ukázka instore komunikace Dunnhumby

Reálná ukázka instore komunikace Dunnhumby

Reálná ukázka instore komunikace Dunnhumby

Reálná ukázka instore komunikace Dunnhumby

Dunnhumby Tesku dlouhodobě zastřešuje věrnostní program Club Card, nyní k němu přibude ještě spolupráce v online médiích, oblasti samplingu, ochutnávek a další komunikace na prodejní ploše. Podílet se bude i na komunikaci on-the-go, zejména skrze direct mailing nebo mobilní komunikaci.

Služba Connect Media má podle Stephena Russella, šéfa Dunnhumby pro střední Evropu, dostat k jednomu stolu řetězec, dodavatele a zástupce značek, aby na jednotlivých kampaních uvnitř prodejen Teska efektivně spolupracovali. Kolik dodavatelů Teska už Dunnhumby spolupráci přislíbilo, nechtěla firma komentovat. Na kreativu, realizaci i výrobu materiálů pro instore komunikaci má Dunnhumby externí agentury. 

Data o spotřebitelském chování bere Dunnhumby právě z věrnostního programu Club Card. Z Česka a Slovenska má firma podle Oščádala údaje o třech milionech domácností, za všechny čtyři země v regionu to je celkem šest milionů domácností. „Dodavatelé tu byli dřív zvyklí zejména na exekuční styl fungování. Zadali agentuře úkol, ta ho vytvořila za nějakou cenu a to bylo vše. Chceme nabídnout komplexnější servis, cenu podle všech úkonů stanovíme až na konci. Zvýhodnění může nastat v případě dlouhodobého kontraktu,“ uvedl Oščádal. Podle něj je však cena srovnatelná s tím, na co byli dodavatelé dosud zvyklí. 

Dunnhumby chce v rámci služby Connect Media nabídnout dodavatelům a značkám čtyři balíčky služeb s tím, že pokud nebudou vyhovovat, lze se domluvit individuálně. Balíčky Shelf, Brand Experience, Aisle Ownership a Integrated kombinují různé typy vystavování, které Dunnhumby nabízí.

Nabídka služeb balíčku Shelf package, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Shelf, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Brand Experience package, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Brand Experience, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Brand Aisle Ownership package, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Brand Aisle Ownership, prezentuje Martin Oščádal

Integrated package, prezentuje Martin Oščádal

Nabídka služeb balíčku Integrated, prezentuje Martin Oščádal

Za inovativní považuje Oščádal v přístupu Dunnhumby zejména integraci prvků takzvaného humanizovaného marketingu. Jedná se o pohyblivé, vůní výrazné nebo světelné prvky. Ty má firma vyzkoušené zejména z asijských trhů, konkrétně z Thajska. Podle Oščádala může má humanizovaný marketing šestkrát větší zásah než běžné prvky.

Dosavadní zkušenosti demonstrovalo Dunnhumby na případových studiích z britského nebo thajského Teska. Tvrdí, že v Thajsku, kde spolupracuje s místním Tesco Lotus, i ve Velké Británii přivedla značkám miliony nových zákazníků a zvýšila prodeje o desítky procent.

Nejnovější