Potrefená husa míří do menších měst: na západ Čech a sever Moravy

Interiér restaurace Potrefená husa Na verandách v Praze

Interiér restaurace Potrefená husa Na verandách v Praze

Pivovary Staropramen zamíří se svými značkovými hospod Potrefená husa do menších měst. V jednání jsou podle Denisy Mylbachrové, PR manažerky značek Staropramenu, dvě lokality v menších městech na západě Čech a na severní Moravě, konkrétnější být nechtěla. Restaurací Potrefená husa je aktuálně 27, spravuje je 17 franšízantů a umístěny jsou v téměř každém regionálním městě, prostor pro rozvoj tak Staropramen hledá i jiných lokalitách.

Koncept Potrefené husy už byl v minulosti upraven pro potřeby obchodních center (ten se nazývá Potrefená husa Beerpoint) či pro sídliště s hustou bytovou zástavbou (Potrefená husa Sportbar). Restaurace se doposud nacházely zejména v krajských městech, kde je dostatečná kupní síla a potenciál, a kde se často staly nejvíc respektovanými a zároveň nejoblíbenějšími podniky. Nyní je čas tento koncept nabídnout i v menších městech. Stále platí, že lokality i provozovatelé musejí splňovat přísná kritéria,” říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací Staropramenu. 

Restaurační síť Potrefená husa provozuje Staropramen 18 let, první byla otevřená ve Vinohradské ulici. Kromě Potrefené husy, která se řadí do kategorie designových hospod s lepší gastronomií, Staropramen od roku 2014 rozvíjí také koncept Naše hospoda. Ten cílí na zavedené hospody v regionech s cenově dostupnými jídly, kde se podílí na jejich celkové proměně. Aktuálně jich funguje sedm.

Koncept Naše hospoda

Koncept Naše hospoda

Koncept Naše hospoda

Koncept Naše hospoda

S myšlenkou rozšíření do krajských měst přišel letos o letních prázdninách pivovar Bernard, který do té doby disponoval značkovými hospodami Bernard Pub jen v Praze. V srpnu však otevřel nový typ provozovny Bernard Bar v Olomouci, který má menší plochu a menší kuchyni, která se soustředí spíše na přípravu jednodušších jídel z grilu. Důvodem odlišných prostor jsou nižší náklady na provoz franšízantů v menších městech, kterým by jinak velká restaurace nedávala smysl. 

Na konci května letošního roku představila vlastní koncept značka Staropramenu Braník, její nové hospody se jmenují Branický Výčep. Tímto projektem chce Staropramen obnovit tradici „nádražek“, tedy menších hospod s jednoduchou, levnější kuchyní. Vlastní hospody Ostravarna má i regionální pivovar Ostravar, který také spadá Staropramen. Pobočky má momentálně tři.  

Branický Výčep v Neratovicích

Branický Výčep v Neratovicích

S novými koncepty expandují i další pivovary, například Plzeňský Prazdroj se značkou Gambrinus začal minulý týden provozovat hospody Srdcovka. První je v Plzni, další se otevřou v Praze a Otrokovicích. Během listopadu expandoval Prazdroj také s prémiovým konceptem hospod Puor, třicátou otevřel na Staroměstském náměstí v centru hlavního města. Z portfolia Prazdroje svůj modernizovaný koncept poprvé v Čechách představila rovněž značka Radegast. Svou Radegastovnu v novém představil pivovar na konci listopadu ve Vysočanech. S Radegastovnami má Prazdroj expanzivní plány, lokalizovány jsou zatím převážně na Moravě, v plánu je však dostat je více do regionů.

Svůj koncept hospod v letošním roce revitalizoval také státní pivovar Budvar, první hospodu nazvanou Budvarka otevřel v Českých Budějovicích. „Po více než dvaceti letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i celkového pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice,“ uvedl v květnu při otevření Robert Chrt, obchodní ředitel Budvaru. Za design restaurací, kde jsou například židle od výrobce Ton, dostal Budvar letos cenu Red Dot Design Award.

Vlastní restaurace Šalanda rozvíjí pivovar Heineken, v letošním roce otevřel dvě – v Karlíně a v Mělníku. Celkem jich má deset. 

Nejnovější