Automobilka Škoda Auto spustila na českém trhu online prodej operativního leasingu. Na webu skoda-online.cz je možné vybrat konkrétní vůz modelů Citigo, Fabia, Rapid, Octavia a Superb (chybí novinky Kodiaq a Karoq), objednat ho, uzavřít smlouvu a zaplatit. Nové vozy, kterých je v nabídce na webu momentálně přes 140, jsou připraveny k předání u zapojených autorizovaných prodejců v dodací lhůtě od 14 do 90 dnů. Od roku 2011 nabízí Škoda konfiguraci vozů online, skrze konfigurátor, v němž si lze sestavit automobil podle vlastních požadavků. Nejedná se o ojedinělou službu, konfiguraci vozu nabízí na místním trhu i ostatní výrobci.
„Konfigurace konkrétních vozů dostupných při spuštění platformy Škoda Online jsou připraveny na základě analýzy zákaznické poptávky v programu operativního leasingu. Počet vozů a rozsah konfigurací se budou dále zvyšovat a pružně reagovat na trendy a poptávku zákazníků. U nových modelů Kodiaq a Karoq nelze bohužel v současné chvíli z důvodu vysoké zákaznické poptávky a vytížení výrobních kapacit 100% garantovat splnění standardů Škoda Online v ohledu dodacích lhůt,“ vysvětlil pro Retailek Vítězslav Pelc, mluvčí Škoda Auto.
Délka pronájmu činí 24 nebo 36 měsíců, roční nájezd 10.000 až 40.000 km, spoluúčast pojištění ve výši 1 nebo 5 %. Platby probíhají platební kartou, možnosti plateb se mají rozšiřovat. Stejně jako u stávajících prodejních kanálů zajišťují předepsané servisní prohlídky i údržbu vozů autorizovaní servisní partneři automobilky. „Online prodej je realizován s plnou účastí našich autorizovaných obchodníků,“ sdělil Miroslav Holan, vedoucí rozvoje prodejní sítě Škoda Auto Česko.
„Nástup nových technologií a digitalizace výrazným způsobem mění všechna odvětví lidské činnosti, automobilový sektor nevyjímaje. Významně se také mění očekávání a chování zákazníků. Nakupování zboží i služeb na internetu se stává normou ve stále se rozšiřujícím počtu odvětví a oborů. Škoda nové online prodejní nástroje vnímá nejen jako rozšíření služeb zákazníkům, ale i jako příležitost k identifikaci a oslovení nových cílových skupin, které jsou pro další rozvoj značky klíčové,“ uvedl Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto v Česku.