Z tvrdšího alkoholu letos nejvíc inzeroval Jägermeister

Od ledna do listopadu letos ze značek alkoholu vyjma piva nejvíc do reklamy vložil Jägermeister, který v médiích umístil reklamu v hodnotě 68,5 milionů Kč. To je o 4 % méně než v loňském roce ve stejném období. Druhý Stock zaznamenal naopak nárůst o 7 %, využil inzertní prostor v hodnotě 56,8 milionů Kč. Reklama třetího nejsilnějšího inzerenta, značky Aperol, měla mezi lednem a listopadem 2017 hodnotu 55,7 milionů Kč, což představuje pokles o 3 % oproti stejnému období loňska. Ukazuje to monitoring reklamních výdajů Nielsen Admosphere.

Ceníková hodnota top 5 značek v segmentu Alkoholické nápoje bez piva 

pořadí značka leden – listopad 2016 leden –  listopad 2017 Změna
1. Jägermeister 71.475.000 Kč 68.453.000 Kč -4 %
2. Stock 53.241.000 Kč 56.709.000 Kč +7 %
3. Aperol 57.386.000 Kč 55.670.000 Kč -3 %
4. Kingswood 59.619.000 Kč 39.840.000 Kč -33 %
5. Božkov 29.567.000 Kč 36.249.000 Kč +23 %

Zdroj: Nielsen Admosphere

Agentura Nielsen Admosphere k tomu provedla výzkum na vzorku 500 respondentů z české internetové populace starší 18 let. Zjistila, že během vánočních svátků vypije čtvrtina Čechů víc alkoholu než v ostatních měsících roku. Víc než polovina však své návyky v této oblasti nemění. Dvě pětiny dotázaných přitom o Vánocích konzumují jiný druh alkoholu než obvykle. Ze speciálních vánočních nápojů je nejoblíbenější svařené víno, druhé místo patří vaječnému likéru.

Obecně pije alkohol aspoň příležitostně naprostá většina respondentů. Jen 10 % dotázaných uvedlo, že alkoholické nápoje nepije nikdy. Víc než čtvrtina z těch, kteří alkohol pijí aspoň příležitostně, přitom uvedla, že jejich spotřeba v době vánočních svátků je vyšší oproti zbytku roku. U víc než poloviny respondentů je spotřeba alkoholu stejná. Dál 39 % dotázaných uvedlo, že oproti zbytku roku pije jiný druh alkoholických nápojů než obvykle a pětina kupuje během vánočních svátků dražší alkohol v porovnání s běžným rokem.

Nejoblíbenější vánoční nápoje. Zdroj: Nielsen Admosphere

Nejoblíbenější vánoční nápoje. Zdroj: Nielsen Admosphere

Víc než polovina respondentů, která uvedla, že aspoň příležitostně pije alkohol, si dává v době adventu a o Vánocích svařené víno. Čtyři z 10 dotázaných pijí v době vánočních svátků vaječný likér a téměř třetina si dopřává punč. Grog si dává čtvrtina respondentů.