Pivovary Staropramen, dvojka českého trhu s pivem, dosáhly v roce 2016 tržeb 8,99 miliard Kč, tedy o 513 milionů Kč, respektive o 6 % víc než v předchozím roce 2015. Tržby za prodej piva přitom dosáhly 7,3 miliard Kč, z toho většinový podíl mají zahraniční trhy, kde Staropramen utržil 4,5 miliardy Kč, zbytek připadá na lokální trh. Meziročně celkové prodeje piva klesly o 175 milionů Kč.
Provozní výsledek Staropramenu bez odpisů a opravných položek byl v roce 2016 kladný, a to 2,34 miliard Kč, o 54 % více než v roce 2015. Tehdy ale firma kvůli odpisům vykázala ztrátu 2,74 miliard Kč, v roce 2016 činila účetní ztrátu po zdanění o 52 % menší, 1,29 miliard Kč. Firma o tom informovala ve výroční zprávě.
Jako zásadní ve své roční historii uvádí Staropramen také změnu vedení, po osmi letech opustil pozici generálního ředitele Zbyněk Kovář a nahradil ho Petr Kovařík.
Staropramen celkem exportuje a prodává ve 36 zemích. Některé jsou licenční, tedy takové, kde pivo vyrábí koncern Molson Coors, pod který Pivovary Staropramen spadají. Jedná se o státy jižní a střední Evropy, nejvýznamnějšími trhy jsou tam pro Staropramen Chorvatsko, Maďarsko, Bulharsko a Rumunsko. Nejvýznamnějšími exportními trhy jsou potom pro Staropramen Slovensko, Švédsko, Velká Británie a Německo. Výrazný nárůst uvádí firma během roku 2016 také v Polsku, zvýšení prodejů tam představuje 200 %.
Pivovary Staropramen, které jsou co do prodaných objemů dvojkou na trhu po Plzeňském Prazdroji, v roce 2016 podle zprávy investovaly do všech svých značek. Mezi ty kromě Staropramenu patří Braník, Ostravar, Stella Artois nebo Corona. Staropramen také vyrábí nápoje na bázi piva, příkladem je Sládkova limonáda nebo značka Cool.