Globální producent cukrovinek Ferrero Group oznámila transakci, díky které získá americkou divizi cukrovinek od Nestlé. Hodnota transakce je 2,8 miliardy dolarů (59 miliard Kč). Italský výrobce dražé Tic Tac, vajíček Kinder, čokoládových pralinek Ferrero Rocher a Mon Chéri nebo lískooříškové pomazánky Nutella tak přidá do svého portolia přes dvacítku amerických značek sladkostí. Patří mezi ně například čokolády Butterfinger, Wonka, Crunch, SweeTarts nebo Nerds.
Ferrero se díky tomuto obchodu stane třetím největším výrobcem a distributorem cukrovinek na americkém trhu. Transakce by měla být oficiálně uzavřena na konci prvního čtvrtletí letošního roku. Kromě části Nestlé koupilo Ferrero na konci minulého roku také dalšího výrobce žvýkaček a cukrovinek Ferrara Candy Company. Cílem je posílení pozice na americkém trhu.
O nákup cukrovinkové divize Nestlé se zajímal také výrobce čokolády Hershey nebo investiční skupina Rhone Capital. Obchod se skladkostmi společnosti Nestlé v USA dosáhl v roce 2016 prodejů kolem 900 milionů dolarů (téměř 19 miliard Kč). U amerických spotřebitelů se přitom v poslední době prosazuje spíše trend zdravé výživy na úkor cukrovinek. Možná proto se Nestlé hodlá více zaměřit na další segmenty.
Společnost Ferrero vznikla v italském městě Alba v roce 1946. Založil ji Pietro Ferrero, jeho vnuk Giovanni Ferrero je v současnosti předsedou správní rady. Do USA vstoupil italský výrobce v roce 1969, jako první tam prodával značku Tic Tac.