Pražská firma Heaven Labs se chystá se svou práškovou stravou Mana vstoupit do kamenné maloobchodní sítě. Od začátku února bude Mana dostupná v síti prodejen Globus, v sekci Zdravý svět. Kromě toho chce letos také rozšířit portfolio takzvané funkční stravy. Nápoje by měly dostat nové příchutě, o jaké se bude jednat konkrétně, zatím firma nechce prozrazovat. Ve druhé polovině roku navíc Heaven Labs plánuje uvést na trh Mana tyčinku. Poslední chystanou změnou pak během letoška bude verze Many s názvem Mark 5, do které nebude nutné přidávat olej, jelikož bude vmixovaný přímo v prášku.
Dosud se Mana prodávala pouze online. Buď prostřednictvím firemního e-shopu nebo na Alza.cz a Amazon.com. Za loňský rok měla firma obrat 102 milionů Kč, což je téměř dvojnásobek obratu z roku 2016, tehdy byl 52 milionů Kč. Už v roce 2016 se firma odhodlala expandovat na evropské trhy, prvotní úspěch měla především v Německu. Cílová skupina Many je poměrně široká. Podle výrobce oslovuje zákazníky v rozmezí 20 – 45 let se středním a vyšším vzděláním, kteří více přemýšlejí nad tím, čím se stravují. Kromě práškové verze Many, kdy je nutné připravit nápoj rozmixováním s vodou a olejem, který je součástí balení, se Mana prodává také jako hotový drink. Jedno balení má 330 mililitrů a obsahuje 400 kalorií.
Jídlo v prášku začal vyrábět podnikatel Jakub Krejčík v roce 2014. Mana je lehce stravitelná, má přesně dané množství stopových prvků, minerálů, vitamínů a dalších tělu prospěšných látek. Může sloužit jako úplná náhrada stravy případně jako alternativa při nedostatku času na přípravu jídla nebo jako jednoduché řešení jídla na cestách.
Na výrobě Many pracuje u Heaven Labs aktuálně dvacítka zaměstnanců. Přibližně 70 % produkce se prodá na tuzemském trhu a 30 % jde do zahraničí. Hned na začátku roku 2018 spustila firma novou akviziční kampaň, v níž chce získat nové zákazníky, a také přesvědčit ty, co práškovému stravování nedůvěřují, aby dali výživové inovaci šanci.