Karlovarské minerální vody se stávají výhradním franšízantem nápojů i distributorem snacků PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. V těchto třech zemích Karlovarské minerální vody rovněž zakoupí stávající podniky, v Praze se to týká výrobny PepsiCo ve Vysočanech a výrobny v Teplicích. Finanční poradenství při vyjednáváních poskytla Raiffeisenbank, financování transakce zajistily ČSOB a Česká spořitelna.
Transakce, jejíž objem firmy nekomentovaly, podléhá schválení příslušných antimonopolních úřadů ve všech zemích. Očekává se, že bude dokončena v prvním pololetí letošního roku. Skupina se uvedenou akvizicí rozroste o tři firmy ve třech zemích s přibližně 900 zaměstnanci, dvěma výrobními závody a celkovým ročním obratem 4,2 miliard Kč. Obrat Karlovarských minerálních vod za rok 2017 odhaduje skupina na víc než 8 miliard Kč.
Nápojové portfolio Karlovarských minerálních vod se rozšíří o značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Evervess, Rockstar, džusy a nápoje Toma, pramenitou vodu Toma a limonády Slice. Zároveň převezme i distribuci bramborových lupínků značky Lay’s a Cheetos. „V Česku, na Slovensku i v Maďarsku doplníme svou stávající nabídku pro segment horeca o dosud chybějící kategorii kolových nápojů,“ uvedl šéf Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale. Skupina v Česku vyrábí nápoje Mattoni, Aquila nebo Magnesia.
„V České republice a na Slovensku bude většina zaměstnanců i nadále zaměstnána stejným právním subjektem, přičemž Karlovarské minerální vody budou jeho novým vlastníkem, zatímco v Maďarsku bude po uzavření dohody většina zaměstnanců automaticky převedena pod Karlovarské minerální vody. Veškeré smlouvy, mzdy a související práva zaměstnanců v České republice, na Slovensku a v Maďarsku zůstanou nezměněny,“ stojí v dopise zaměstnancům PepsiCo, který se Retailku podařilo od interního zdroje získat.
Podle dopisu také fakticky do vlastnictví Karlovarských minerálních vod přejde pouze značka Toma, pečovat ale ve smyslu distribuce a rozvoje značek bude o všechny. „PepsiCo si ponechá vlastnictví všech svých značek v České republice, na Slovensku a v Maďarsku, s výjimkou značky Toma, která bude vlastněna společností Karlovarské minerální vody,“ uvádí se v dopise.
PepsiCo v loňském roce prodala své závody a zastoupení Karlovarským minerálním vodám v Bulharsku. Firma se rovněž zbavila svého působení v Chorvatsku, nicméně tamější zastoupení odkoupil český výrobce Kofola, který je významných konkurentem Karlovarských minerálních vod. Obě firmy se v loňském roce dostaly do soudního sporu kvůli odkupu akcií.