Bonami navýšilo tržby o polovinu, na 750 milionů Kč

Internetový prodejce nábytku a doplňků Bonami ze skupiny Miton za loňský rok utržil 750 milionů Kč, což je 50% nárůst oproti roku 2016, kdy byly tržby 500 milionů Kč. Podle firmy jde o objem prodaného zboží za celý rok. Výročí zpráva za rok 2016 přitom na základě účetní závěrky uvádí výnosy 372 milionů Kč. „Rozdíl v rejstříku je dán očištěním o vratky, dále zbožím prodaným v listopadu a prosinci, ovšem účtovaným až v lednu a podobně,“ přiblížila Adéla Flejšarová, která za Bonami komunikuje. V letošním roce má Bonami za cíl překonat v tržbách hranici jedné miliardy. Zisk za loňský rok firma neuvedla. V roce 2016 měla čistý zisk po zdanění přes 1 milion Kč. K růstu obratu přispěla podle firmy mimo jiné úspěšná expanze do Rumunska, posílení segmentu nábytku a rozšíření skladových zásob.

„Podařila se nám sázka na rumunský trh, který už se v prvním roce podílí na celkovém obratu 10 %,“ potvrzuje David Šiška, generální ředitel Bonami. Ve čtyřech evropských zemích, kde působí (Česko, Slovensko, Polsko, Rumunsko), Bonami v roce 2017 prodalo celkem 1,4 milionů kusů zboží. „Plánujeme proto další zahraniční expanzi, tentokrát do Maďarska,“ dodává. V roce 2018 se Bonami také chystá na další navýšení skladových zásob k okamžitému odběru a rozšíření sortimentu, který pokryje všechny oblasti bydlení.

Bonami se kromě prodeje bytových doplňků v posledních dvou letech zaměřuje na online prodej nábytku. „Tento segment se na obratu společnosti aktuálně podílí jednou třetinou a neustále roste. I proto se zaměřujeme na rozšíření nabídky nábytku, ale i na zkvalitnění služeb spojených s jeho prodejem. Už v lednu jsme například spustili službu výnos do patra,” dodal Šiška, který v čele e-shopu stojí od loňska.

Nejnovější