Globus tlačí na to, aby se rozpékání v řetězcích neříkalo „pekárna“

Síť hypermarketů Globus se v lednu stala členem Svazu pekařů a cukrářů v Česku. Skrze své členství se chce řetězec podílet na popularizaci řemesla pekařství a kvalitě vyráběných produktů. Kromě toho je Globus delší dobu členem Českého svazu zpracovatelů masa.

Svaz spolu s Globusem se chtějí zaměřit na boj proti nedostatku pekařů a cukrářů v oboru, chtějí také zamezit používání názvu „pekárna“ v provozech, kde pečivo pouze rozpékají. 

„Jako jediný retailový řetězec máme vlastní pekárny a cukrárny. Zájem o nerozpékané, skutečně řemeslně upečené pečivo u zákazníků stoupá a častěji je zajímá i kvalita výroby a surovin. Proto jsme svaz oslovili s žádostí o členství,“ uvedl Pavel Meduna, šéf pekáren Globusu.

Globus má v Česku 15 hypermarketů, každý z nich má vlastní pekárnu. Globus je výjimka, protože výroba vlastních pekařských a cukrářských výrobků je v jeho případě dominantní. Navíc roční objem výroby pekařských a cukrářských výrobků jej řadí do první desítky výrobců v Česku,“ vysvětlil Jaromír Dřízal, výkonný ředitel Svazu pekařů a cukrářů v Česku. Svaz má aktuálně 115 členů od pekáren a cukráren přes dodavatele strojního zařízení, surovin a služeb po potravinářské školy nebo učiliště. Jejich obrat se pohybuje okolo 15 miliard Kč ročně.

Nejnovější