Starbucks pokračuje v regionální expanzi, otevře v olomoucké Šantovce

Americká kavárenská síť Starbucks, kterou na českém trhu už deset let provozuje firma AmRest Coffee, plánuje další expanzi. Nová pobočka by se měla na přelomu letošního května a června otevřít v Olomouci v nákupní galerii Šantovka v centru města. Na tiskové konferenci k oslavě desetiletého výročí to oznámil regionální ředitel AmRestu pro Česko, Slovensko a Maďarsko Lukáš Porazil. Nastínil rovněž, že v úvahu připadají i další krajská města, žádné konkrétní lokality však neprozradil. Stejně tak nepotvrdil přítomnost kavárny Starbucks v novém Prague The Style Outlets, který se v dubnu otevře v pražských Tuchoměřicích poblíž Letiště Václava Havla.

Bílé kelímky na jedno použití se zeleným logem medúzy se začaly používat v roce 1984 a rychle se staly symbolem společenského statusu

Bílé kelímky na jedno použití se zeleným logem medúzy se začaly používat v roce 1984 a rychle se staly symbolem společenského statusu

Řetězec nabízí jak nápoje k přímé konzumaci tak i balenou kávu pro domácí přípravu. Novinkou letošního roku jsou kávové kapsle Starbucks espresso. V loňském roce v nabídce kaváren přibylo mandlové mléko a dezert vhodný pro vegany. Většina českých zákazníků, až 60 %, si kupuje kávu s sebou do kelímku. Papírové kelímky přitom nejsou kvůli povoskování nebo tenké vrstvě polyethylenu recyklovatelné. Otázka populárních kelímků na jedno použití představuje pro celosvětový kavárenský řetězec největší enviromentální problém. Zakladatel společnosti Howard Schultz proto v roce 2008 slíbil, že do čtyř let dosáhne stoprocentní recyklovatelnosti, výhled později změnil na sedm let, avšak závazek nesplnil dodnes. Problémem se však Starbucks zabývá. Ve Velké Británii například od letošního února zavádí přirážku za jednorázový kelímek.

Oblíbené jsou i limitované edice jednorázových kelímků, například vánoční červené

Oblíbené jsou i limitované edice jednorázových kelímků, například vánoční červené

Při zakoupení nápoje s sebou do vlastního hrnku nebo termosky dostane zákaník slevu 10 Kč

Při zakoupení nápoje s sebou do vlastního hrnku nebo termosky dostane zákaník slevu 10 Kč

Podobné opatření se podle Porazila v Česku zatím nechystá. I přes to se však AmRest hodlá ekologickou odpovědností svých kaváren v letošním roce dále zabývat. Za účelem motivace zákazníků redukovat množství jednorázových kelímků nabízí Starbucks dlouhodobě ve všech tuzemských kavárnách slevu 10 Kč při zakoupení nápoje do vlastního hrnku či termosky.

Aktuálně má česká síť Starbucks 33 poboček, z toho jich je 25 v Praze, dvě v Ostravě, čtyři v Brně, jedna v Hradci Králové a nejnovější ve Znojmě v outletu Freeport Fashion Outlet. Od letošního roku také zahajují kavárny dlouhodobou spolupráci s neziskovou organizací Dejme dětem šanci. V jejím rámci chystají mimo jiné i tréningové programy, které pomohou dětem z dětských domovů se začleněním do dospělého pracovního života po opuštění domova.

Interiér kavárny Starbucks ve Freeport Fashion Outlet

Kavárna ve Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma je v provozu od poloviny prosince 2017

Nová kavárna v Hradci Králové

Královehradecká kavárna se od října 2017 nachází v prvním patře OC Futurum

Interiér pobočky Starbucks v Centru Chodov

I pobočka v rozšířeném Centru Chodov otevřela loni v říjnu

Starbucks v nově postavené Rezidenci Waltrovka v Praze funguje také od října 2017

Nová kavárna Starbucks v ulici Spálená

Kavárna Starbucks je i v pražské ulici Spálená a to od června loňského roku

Nová kavárna Starbucks v ulici Karlova

Od června 2017 má Starbucks kavárnu také v ulici Karlova v historickém centru Prahy

Nejnovější