Dánský nábytkářský řetězec Jysk v Česku dosáhl za finanční rok 2016/2017 obratu 2,94 miliard Kč, což je meziročně o 13 % víc, obrat v předchozím období činil 2,58 miliard Kč. Zisk po zdanění dosáhl 325 milionů Kč, meziročně 46 % víc než minule, kdy to bylo 222 milionů Kč. „Rekordní výsledky byly řízeny dvěma faktory. Návštěvnost prodejen se zvýšila o 10 %. Druhou oblastí s rychlým růstem je online prodej. Zde máme šanci představit ještě víc produktů se skandinávským designem. Zvýšení o 34 % znamená, že zákazníci našemu sortimentu důvěřují,“ uvedl Peter Brányik, country manažer Jysku pro Česko a Slovensko. Celkově se prodej zvýšil hlavně v oblastech jako je povlečení, přikrývky, polštáře a nábytek.
Kromě kamenných prodejen provozuje Jysk také e-shop. „Meziroční nárůst obratu e-shopu je 38 % s 6,3% podílem na celkovém obratu za prvních 5 měsíců finančního roku,“ doplnil Brányik. V plánu je podle něj letos rozšiřovat nabídku online sortimentu, protože v kamenných prodejnách je už nabídka na svém limitu a k vylepšení má dojít u doručovatelských služeb.
V Česku má síť 566 zaměstnanců a aktuálně 82 prodejen, první tu otevřel v roce 2006. Za loňský finanční rok otevřel na českém trhu čtyři nové prodejny. V expanzi bude Jysk letos pokračovat. „Po otevření prodejen v Praze Měcholupech a Poděbradech máme v plánu ještě otevřít jednu novou prodejnu v Mariánských Lázních ve stávajícím finančním roce,“ uvedla Eva Kozich, marketingová a sales manažerka Jysku. Dalších 10 prodejen bude podle manažerky přestavěno a budou mít nově vinylovou podlahu. „V Českých Budějovicích se připravuje nový koncept prodejny, z níž asi 100 metrů čtverečních nabídne pouze výprodejový sortiment, takzvaný outlet,“ dodala.