H&M chystá tržiště Afound s levnou módou, nabídne i zboží jiných výrobců

Nový marketplace Afound ze skupiny H&M Group

Nový marketplace Afound ze skupiny H&M Group. Foto: @Afound

Švédský oděvní řetězec H&M chystá uvést na trh novou značku Afound. Nepůjde ale o nový monobrandový obchod, jako je například loni otevřený Arket. Skupina Hennes & Mauritz se rozhodla přijít s kompletně novou platformou maloobchodu s módou, která bude stát na kombinaci mnoha známých světových značek, a to jak ze skupiny H&M, tak externích. Spojujícím prvkem bude podle oficiálních zpráv společnosti výrazně snížená cena veškerého zboží. Některé zdroje proto uvádějí, že se bude v principu jednat prakticky o outlet H&M. Oděvy, doplňky a boty nabízené prostřednictvím Afound by měly být oproti klasické prodejní síti levnější až o 70 %. České zastoupení H&M zatím odmítá vznik nového projektu komentovat. 

Afound nabídne dámskou i pánskou kolekci v rozdílných cenových hladinách. Většina dostupného zboží by údajně neměla podléhat trendům a aktuální sezóně. Kromě toho ale bude nový obchod u vybraných značek uvádět také limitované, exkluzivní řady, rovněž za zvýhodněnou cenu. H&M Group neřadí Afound do kategorie store, obchod, nýbrž marketplace, tržiště. Od začátku plánuje kamenné prodejny i prodej online. Právě na internetu by Afound mohl aspirovat na konkurenta britského online tržiště s módou Asos, které prodává množství značek oblečení, doplňků, obuvi, šperků a kosmetiky a mnohdy nabízí výrazně nižší ceny než monobrandové obchody. Krom toho ale má také vlastní privátní značku.

Afound bude od začátku fungovat také online. Zdroj @Afound Instagram

Afound má od začátku fungovat také online. Foto: @Afound

„Afound má podle nás velký potenciál, těšíme se, až letos nový koncept představíme ve Švédsku. Afound bude stavět na dobrém poměru ceny a kvality a také na zajímavém výběru značek. Chceme nabídnout stylovou inspiraci, kvalitní značky a dobrý pocit z výhodného nákupu. Afound bude představovat nový způsob nakupování ve slevách,“ představuje nový projekt Fredrik Svartling, výkonný ředitel Afound.

Afound bude od začátku fungovat jako multichannel. První kamenný obchod se otevře ve švédském  Drottninggatanu. Zároveň s tím začne fungovat e-shop. Zatím jen ve Švédsku, později se ale postupně rozšíří na další trhy, kde H&M působí. Společnost H&M se v současné době potýká s výrazným poklesem tržeb, který je zřejmě z největší části způsobený tím, že firma zaspala nástup online nakupování módy. I přes obtížnou finanční situaci hodlá v letošním roce otevírat nové prodejny, zároveň se chystá nově expandovat na Ukrajinu a do Uruguaye. Největším konkurentem H&M je španělský Inditex, pod který spadají značky Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear nebo Massimo Dutti.

Nejnovější