Pivovary Lobkowicz zvýšily prodeje o 4 %, zakládají pobočku v Číně

Skupině Pivovary Lobkowicz Group stouply celkové prodeje piva v roce 2017 ve srovnání s rokem 2016 o 3,8 %. Celkově v loňském roce prodala skupina 725.953 hektolitrů piva a její podíl na tuzemském pivním trhu podle statistiky Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl z lednových 3,3 % na 4,4 % za listopad. Růst očekává skupina Pivovary Lobkowicz i letos. „Celkový objem prodaného piva v lednu 2018 byl o 27 % vyšší než v lednu minulého roku,“ uvedla firma.

Z hlediska objemu prodaného piva byly v uplynulém roce nejsilnějšími značkami Černá Hora a Rychtář, které objem prodejů zvedly o 40 %. Značka Lobkowicz zaznamenala v roce 2017 nárůst prodejů v obchodech o 45 %. Menšími značkami v portfoliu Pivovarů Lobkowicz jsou značky Klášter a Platan, které také zvedly objemy prodejů. 

Prodeje Pivovarů Lobkowicz, v hektolitrech

  1. pololetí 2016 1. pololetí 2017 2. pololetí 2016 2. pololetí 2017
Celkový objem 350.171 339.713 350.547 386.240
Prodej tuzemsko 288.566 285.969 296.616 326.407
Export 61.605 53.744 53.931 59.832

Zdroj: Pivovary Lobkowicz

Lobkowicz patří čínské skupině CEFC China. Právě do Číny a na další asijské trhy chystá česká pivovarnická grupa posílit v letošním roce export. „Čínský trh a další asijské země jsou pro nás velkou výzvou s obrovským potenciálem. V následujícím období očekáváme výrazné navýšení objemu piva exportovaného do Číny. Maximálně využijeme zázemí a partnerství CEFC China pro vybudování silné pozice na čínském trhu. Jsme v pokročilé fázi procesu založení joint-venture se silným čínským partnerem, která bude zajišťovat naše obchodní aktivity na tamním trhu,“ sdělila Marcela Hrdá, výkonná viceprezidentka v mateřské CEFC Group (Europe) Company.

Export má zesílit rovněž do zemí Visegrádu. Značka Lobkowicz je nově od loňského podzimu k dostání ve velkých prodejních sítích v Maďarsku a Polsku. Letos chce kromě domácího Česka posílit také na Slovensku. „Nově začneme vyvážet pivo do Bulharska, Rumunska a Řecka a jednáme s významným maloobchodním řetězcem na ruském trhu. Značky Lobkowicz a Platan na italský trh. Naplno se také projeví kontrakty uzavřené vloni se zákazníky v Polsku a Maďarsku,“ přiblížil generální ředitel pivovarů Kamil Špendla.

Pro své značky Lobkowicz a Platan také plánuje skupina rozšíření distribuce v českých řetězcích. Pivovar rovněž hodlá posílit společnou marketingovou podporu produktů a do obchodů přidá řady Speciálů Lobkowicz.

Skupina loni změnila management, generálním ředitelem se stal Špendla a řízení skupiny z pozice předsedkyně dozorčí rady se ujala za CEFC Hrdá. „Cílem změny řízení a nové strategie je rozvoj celé skupiny s důrazem na vaření tradičního českého piva s použitím původních receptur a těch nejkvalitnějších surovin. Takové pivo vracíme na stůl zákazníků a současně se chceme výrazně etablovat na zahraničních trzích,“ uvedla. Podle Hrdé se bude pivovar v letošním roce i do budoucna investičně zaměřovat na nové technologie, navyšování kapacit a na zmíněný rozvoj exportu na čínský a asijský trh.

Loni v březnu investovala skupina přes 100 milionů Kč do plechovkové linky v pivovaru Protivín. „Přizpůsobujeme se trendu, kdy podíl piva prodaného v plechovkách na českém i světovém trhu neustále roste. Na zahraničních trzích je tento podíl dokonce mnohem vyšší než v Česku. V současné době jsou z našich značek v plechovkách v prodeji piva Lobkowicz, Platan a Rychtář. V roce 2018 toto portfolio rozšíříme o další naše značky,“ řekl generální ředitel Špendla.

 

Nejnovější