Instore rádio Rossmannu přidalo hudbu, vysílá i náborové kampaně

V síti drogerií Rossmann mohou zákazníci poslouchat inovované instore rádio. Ve 131 prodejnách sítě dosud hrálo rádio bez hudby, pouze s reklamními nabídkami řetězce. Nově teď rádio kombinuje podkresovou hudbu, aktuální produktové nabídky a náborové kampaně. „Instore rádio je pro nás významným marketingovým nástrojem. Zákazníci nakupují impulsivně, proto je nutné oslovit je přímo na prodejním místě. Hudbu jsme však v rádiu kvůli poplatkům nepouštěli,“ říká vedoucí marketingu Rossmannu Marcela Syrovátková.

Vývoj rádia pro drogistický řetězec dostala na starost zlínská firma IS Media, která je registrovaná jako nezávislý správce autorských práv a licencuje hudební produkci od autorů. „Agentury jako OSA nebo Intergram nemají s těmito autory nic společného a nevlastní autorská práva k této hudbě. Odpadá tak povinnost platit jim příslušné poplatky,“ vysvětluje manažer IS Media David Malina.

IS Media tvrdí, že jen málo nakupujících vnímá rozdíl mezi hudbou licencovanou od OSA nebo Intergramu a hudbou, kterou nabízí oni. Kromě hudby si vysílání rádia řídí každá prodejna Rossmannu sama. Reklamní spoty, jingly, časování programu a hlasitost závisí na potřebách konkrétní pobočky, stejně tak náborové spoty vysílají pouze provozovny, pro něž je aktuální. Kromě zajištění hudby firma vyrábí pro Rossmann i spoty. IS Media podobně dělá pro řetězce Ikea, Baťa, Tchibo, obchodní centrum Olympia v Brně, Olomouci a Plzni nebo pražskou Kotvu.

Vlastní rádio s desetičlenným redakčním týmem včetně vysílání mluveného slova spustil před dvěma lety Penny Market.