Tchibo v Havelské otevře svou vlajkovou prodejnu, poprvé se slaným jídlem

Německý řetězec Tchibo otevře v pátek 9. března v Praze na adrese Havelská 19 svou vlajkovou prodejnu o téměř 200 metrech čtverečních. Po prodejně na Letné se jedná o další takzvanou městskou prodejnu Tchiba, tedy mimo nákupní centrum. Nová pobočka bude mít kavárnu umístěnou netradičně v zadní části, poprvé nabídne i slané občerstvení. Stejně jako ostatní pobočky bude i ta v Havelské sloužit jako výdejna zboží z e-shopu. Do výstavby prodejny, která v Havelské nahradí pobočku UniCredit Bank, firma investuje okolo sedmi milionů korun, zaměstná v ní 13 nových lidí. 

Dosavadní prodejny Tchiba standardně měřily zhruba 100 metrů čtverečních, jejich součástí byl kávový bar s prodejem sladkého pečiva a dortů. Nová prodejna bude od předchozích odlišná produktovou nabídkou i rozložením interiéru. „Poprvé bychom chtěli vytvořit pobočku bez prostorových kompromisů. Kavárnu přesuneme do zadní části prodejny, od prodeje bude výrazněji oddělená, a to jak barevně, tak například i stěnou,“ uvedl pro Retailek Tomáš Zahradník, který řídí obchody sítě. Veškeré nábytkové vybavení je přejaté z modelového konceptu v domácím Německu. 

Poprvé se slaným občerstvením

Do nabídky kávového baru poprvé přibude i slané občerstvení. „Chtěli bychom v občerstvení reflektovat denní dobu, ráno si tedy bude možné koupit například jogurt, odpoledne třeba bagel nebo sendvič. Poprvé do kavárenského prostoru umístíme chladící vitríny,“ doplnil Zahradník. Prodávat se zde bude káva z pípy pojmenovaná Nitro Cold Brew, kterou Tchibo uvedlo loni s otevřením Centra Chodov. Poprvé bude v nabídce i točená, loni na trh uvedená kávová limonáda Mazagrande

Podle Zahradníka by měla mít nová prodejna ze všech českých poboček největší návštěvnost, danou i svojí polohou v blízkosti Václavského náměstí. „V centru města jsme hledali vhodný prostor poměrně dlouho. Vedli jsme také debaty, zda je tento formát Tchiba ideální do míst, kde je čilý turistický ruch. Od kolegů z Vídně a Polska jsme se dozvěděli, že i když je Tchibo poměrně lokální značka, tak v turistické lokalitě může fungovat,“ řekl Zahradník. „Další nejbližší prodejny se nachází v Palladiu a v Quadriu, což není daleko, ale máme za to, že nedojde ke kanibalizaci, toky lidí ve zmíněných prodejnách jsou odlišné.“ 

V pobočce na Zličíně Tchibo od roku 2016 testovalo digitální inovace, kterými byly inteligentní kabinky doporučující kombinace oblečení a elektronický systém pro online objednávání kávy. Ty se ale podle Zahradníka zatím neosvědčily, v Havelské se tak neobjeví. V prodejně budou fungovat digitální cenovky, které má síť zavedené plošně. „Pracovat chceme i s inovativní formou reklamy ve výloze, na postupu se ale musíme ještě domluvit s památkáři kvůli památkové zóně, kde se prodejna nachází,“ vysvětlil ředitel obchodů Tchiba.  

Cílem je oslovit mladé zákazníky

„Vnímání značky Tchibo je v Česku poměrně dobré, když porovnáváme například s německým trhem. Tam ji lidé chápou spíše jako značku určenou starším spotřebitelům,“ řekl Zahradník s tím, že firma ale na místním trhu nemá dostatečně silnou základnu těch nejmladších spotřebitelů. „Vykročení k mladším, moderním lidem chceme vytvořit nejen skrze služby, ale i přes lokalitu a vzhled vlajkové prodejny,“ sdělil ředitel obchodů Tchiba. Modernizací prochází kontinuálně i ostatní starší prodejny sítě. Na mladší spotřebitele firma cílí i přes internetový prodej, nebo také uvedením kávové limonády Mazagrande a komunikací na sociálních mediích, přizpůsobením webů mobilním platformám, nabídkou mobilní aplikace i blogu

Tchibo se letos nebrání ani další expanzi v Česku, dívá se zejména po prodejních prostorách mimo obchodní centra. Přesný počet nových prodejen zatím stanovený nemá. „Máme samozřejmě ještě vytipovaná místa v obchodních centrech, kam bychom se rádi dostali, například Aupark v Hradci Králové nebo Nový Smíchov, primárně ale chceme expandovat mimo centra,“ vysvětlil Tomáš Zahradník. Zároveň chystá outletový formát v připravovaném outletu Prague The Style Outlets v Tuchoměřicích i v Outlet Areně Moravia v Ostravě. Kontinuálně také objíždí česká města s pop-upovým formátem prodejen. Masivně expandovat chce i na Slovensku, kde má aktuálně 15 prodejen. Letos tam otevře minimálně tři nové prodejny.

Nejnovější