Značka nealkoholického piva Zlatopramen z portfolia pivovarů Heineken na trh uvádí nealkoholický nápoj Radler herbal. Dostupný bude v příchutích citrón, bezový květ a máta nebo černý rybíz a levandule. Podle Heinekenu je hlavním benefitem Radleru Herbal, že neobsahuje žádný alkohol, zatímco konkurenční produkty, například Birell od Prazdroje, mají maximálně 0,5 % alkoholu.
Právě Plzeňský Prazdroj loni v září do prodeje uvedl obdobnou nealkoholickou novinku Birell Botanicals. Prodává se v příchutích bezový květ s tymiánem a citronem a zelený čaj s jasmínem a bergamotem. Obě jsou dostupné v plechovkách 400 ml za cenu zhruba 22 Kč.
Do prodeje se obě nové varianty nápoje dostanou koncem února. Prodávat se budou v půllitrových plechovkách, doporučená cena je 18,90 Kč. Kromě novinek je Zlatopramen Radler delší dobu dostupný v příchutích grep, citrón nebo pomeranč a zázvor. Obsahuje však 1,9 % alkoholu. Nealkoholická varianta byla zatím jen grepová, s maximálním 0,5 % alkoholu.
Uvedení Radleru herbal reaguje Heineken na rostoucí poptávku v segmentu nealkoholických piv a radlerů, stejně tak rostoucí spotřebu piva v plechovkách. „Tento segment představuje pro značku Zlatopramen velký potenciál růstu do budoucna, a proto jsme se rozhodli uvést na český trh unikátní produkt Radler herbal 0,0 % ve dvou příchutích. Konkurenční výhodou je nulový obsah alkoholu, takže se spotřebitel nemusí omezovat v žádné ze svých aktivit,“ uvedla marketingová manažerka Barbora Švecová, která má značku Zlatopramen na starosti.
Větší marketingovou podporu Zlatopramenu Radler herbal plánuje Heineken na květen a červen. V offtrade síti bude značka vidět hlavně formou paletového vystavení, wrapů, wobblerů a stojanů v místě prodeje. „Co se týká komunikační podpory, tak uvažujeme o TV sponzoringu, silné online kampani, out-of-home a nebude chybět printová podpora. Zároveň bude probíhat masivní sampling,“ sdělila Jana Austová Pikardová, která za pivovarnickou skupinu Heineken komunikuje.