Německý diskontní řetězec Lidl utržil v Česku ve finančním roce 2016/2017 43,7 miliard Kč, což je o 14 % víc než v předchozím období. Zisk Lidlu po zdanění byl 4,1 miliard Kč, což je meziročně o 2 % víc. Informace pochází z výroční zprávy řetězce, podle které předpokládá v budoucích letech růst v obdobném tempu.
Řetězec se v Česku proslavil mimo jiné i kvůli tematickým týdnům, věnovaným buď určité zemi, nebo době. Od 5. března bude poněkolikáté prodávat 80 výrobků v retro obalech z dob socialismu, mimo jiné třeba Pitralon, mléko v sáčku nebo lančmít. Přidá k nim poprvé i retro módní kolekci, kterou navrhla německá modelka Heidi Klum. Kolekce má imitovat džínovou módu z 90. let, obsahovat bude džíny, lacláče, džínové bundy, barevné boty a další oděvy.
Módní kolekce bude dostupná ve všech 236 prodejnách, které diskont v Česku má. Už několik let se Lidl věnuje jejich modernizaci a zároveň výstavbě nových prodejen. Minulý týden otevřel zrekonstruovanou prodejnu na Praze 18, do konce pololetí 2018 ještě tři další zrekonstruuje a dvě nové v pronajímaných prostorách otevře.