Německá firma Peek & Cloppenburg, která v Česku provozuje obchodní dům Van Graaf na pražském Václavském náměstí, představila nový koncept neformální (casual) módy. Kromě toho od poloviny ledna funguje její nový zákaznický program. Zákaznickou kartu je možné pro efektivnější čerpání programu propojit s aplikací. Navíc firma chystá otevření dalších dvou poboček, a to v rozmezí zhruba kolem jednoho roku. Jak Retailku sdělil manažer obchodního domu Patrick Brosius, v současnosti se hledá vhodná lokalita. Plocha nového obchodu podle něj nesmí být menší než 3.000 metrů čtverečních a musí být rozdělena do několika pater. Z konkrétních lokalit by podle šéfa obchodního domu přicházelo v úvahu Obchodní centrum Quadrio ve Spálené ulici, mimo Prahu se uvažuje o Plzni.
Nové oddělení neformální módy na Václavském náměstí je rozdělené ve dvou patrech. V jednom se nachází dámská kolekce a ve druhém pánská, jak je u obchodního domu zvykem. V obou sekcích najdou zákazníci oblečení různých značek včetně sportovního, bot (především tenisek) a doplňků. Speciálně dámské oddělení má nyní výrazně rozšířenou právě sekci doplňků, od kabelek přes pásky až po šperky. V nabídce neformální módy je ve Van Graafu nyní k dostání kolem desítky nových značek. Jedná se jak o známé brandy, jako je například sportovní Fila, Ellesse nebo džíny Gas, tak menší a na českém trhu neobvyklé značky jako třeba kabelky Ted Baker, oblečení Bomboogie a Twinset nebo pánská značka Lyle & Scott.
Kromě toho dostal prostor kompletně novou podobu, změnou prošel nábytek, způsob vystavení a prezentace zboží, nové jsou i dekorace, například neonové nápisy označující jednotlivé sekce. Převažuje tam bílá barva v kombinaci s tmavými, kovovými prvky a šedě nabarvevým dřevem.
Celková přeměna vizuálního konceptu bude dokončena v srpnu, kdy má být také v dámském oddělení bot instalován nový nábytek. Poté přijde dle slov šéfa pražského Van Graaf na řadu také redesign prodejní plochy oddělení formální módy a postupně celé prodejny. Návrhy interiérů jednotlivých obchodních domů jsou řízeny z německé centrály. Vlajkové prodejny, jako je ta na Václavském náměstí, mají vždy unikátní design a představují originální, částečně lokální uzpůsobné koncepty.
Obchodní dům Van Graaf sídlí na Václavském náměstí od roku 2010. Celá jeho prodejní plocha čítá přes 12.000 metrů čtverečních a má pět pater. Van Graaf funguje od roku 2001 jako dceřiná firma společnosti Peek & Cloppenburg KG se sídlem v Hamburku. Na německém trhu společnost aktuálně provozuje přes dvacítku prodejen pod značkou Peek & Cloppenburg. Jméno Van Graaf je určeno pro zahraniční expanzi. V současnosti jsou obchodní domy Van Graaf v Polsku, Maďarsku, Rakousku a Švýcarsku a firma plánuje další expanzi v rámci regionu východní Evropy. V Německu funguje pod tímto názvem od roku 2012 pouze e-shop. E-shop Van Graaf působí třetím rokem také v Polsku. Prodejny Peek & Cloppenburg, které jsou v Česku v Praze na Arkádách a na Chodově, v Brně ve Vaňkovce a Olympii a v ostravské Karolině, spadají pod jinou, samostatnou firmu se stejným názvem, která má ústředí v Düsseldorfu.