Německý diskontní řetězec Lidl rozšiřuje nabídku bioproduktů. Do všech prodejen v Česku navíc také přidává samostatný regál s označením biopotravin. K dostání je tak v prodejnách Lidl kolem 30 produktů s označením produkce z ekologického zemědělství, z toho 16 novinek. Jsou to rajčatové omáčky, kečupy, těstoviny, džemy, ovocné džusy, sladké i slané sušenky a chipsy. K dostání jsou pod označením bio také mléčné výrobky, ovoce a zelenina, olivový a kokosový olej, chia semínka a pečivo.
Diskont Lidl je známý svými tematickými týdny, zaměřenými jak na mezinárodní kuchyni, tak na větší balení. Dosud měl také právě týdny biopotravin, z nichž se některé potraviny natrvalo umisťují do nabídky řetězce. Regál s bioprodukty se bude ve standardních prodejnách nacházet zhruba v polovině prodejny, označen má být zelenými a dřevěnými prvky s nápisem Bio Organic. Se speciálním týdnem zaměřeným na bio hodlá Lidl dál pokračovat, přidá v něm ještě více produktů s tímto označením. Do budoucna plánuje také rozšiřovat trvalou nabídku bioproduktů ve svých prodejnách.
Lidl není mezi obchodníky výjimkou, která se zdravým nebo biopotravinám věnuje. Například síť hypermarketů Globus začátkem loňského roku pro své zákazníky v Ostravě a v Čakovicích vybudovala takzvané shop-in-shopy nazvané Zdravý svět, kde nabízí alternativní potraviny. Globus tak celkově v jednom oddělení nabízí přes 1.300 položek bio, bezlepkových, raw nebo bezlaktózových potravin.
V novém konceptu se ve speciálním oddělení na bio a alternativní potraviny zaměřil také Albert v prodejně na Chodově, nabízí v něm přes 1.000 položek. Regály i chladící zařízení pro alternativní potraviny nabízí i ostatní obchodníci na trhu, jakými jsou třeba Tesco nebo Kaufland. Bioprodukty nabízí i internetové supermarkety Rohlík.cz a Košík.cz. Vedle toho existují řetězce, které se na bioprodukty a kvalitní potraviny primárně zaměřují. Je to třeba síť Sklizeno nebo Delmart.