Český e-shop s módou Zoot zpoplatnil dopravu, za dovoz oblečení na její výdejny si zákazníci nově připlatí 29 Kč. „Při případné expanzi a s cílem neustálého rozšiřování sítě zákazníků je to potřeba pro udržitelnost našeho modelu,“ uvedla pro Retailek Andrea Burgerová, manažerka komunikace Zootu. Pokud si zákazníci zboží na výdejně nekoupí, doprava se jim neúčtuje. Standardní doprava na místo určení od PPL, České pošty nebo Intime je zpoplatněná dlouhodobě, cena je paušálně 69 Kč, nad 1.599 Kč je pak zdarma.
„Cílem je zpřístupnit možnost vyzkoušet si oblečení na kterékoliv výdejně radosti bez nutnosti platby předem více zákazníkům. Tudíž náš unikátní model, na kterém je Zoot založen, stále platí. Oddělujeme náklady na dopravu od ceny zboží, s čímž jde ruku v ruce i nové spuštění garance nejnižší ceny. Pokud najde zákazník stejný produkt v jiném e-shopu za nižší cenu, Zoot mu cenu dorovná,“ dodala Burgerová. Při garanci nejnižší ceny musí zákazník zákaznickému centru e-shopu prokázat zasláním odkazu, v kterém jiném internetovém obchodě našel zboží levnější.
Podle Burgerové mají věrní zákazníci e-shopu dopravu i dál zdarma. Jsou to ti, kteří v posledním roce na Zootu nakoupili nad 12.000 Kč. Burgerová zároveň dodala, že e-shop pracuje na vývoji věrnostního programu, který momentálně fungoval na výše popsané bázi nebo formou razítek na papírové kartičky při nákupu ve výdejnách.
E-shop od jara 2015 zákazníkům při nákupu ve výdejnách, kterých má Zoot po celém Česku 28, nabízel také vlastní časopis, startoval v nákladu 50.000 výtisků. Burgerová uvedla, že v průběhu dubna vyjde jeho poslední číslo, poté se bude e-shop soustředit jen na digitální obsah. „Jsme e-shop, proto se cítíme tahouny spíš v oblasti digitálu, což je důvodem, proč už nebudeme časopis vydávat. Budeme se soustředit na content v rámci sociálních sítí, ať už to jsou fotky, inspirace nebo videa. Máme na to celý tým,“ doplnila manažerka komunikace.
Předloni dostal Zoot od investorů 120 milionů Kč a upsal dluhopisy za 80 milionů, loni pak na dalších 150 milionů. V předloňském roce 2016 Zoot na českém, slovenském a rumunském trhu utržil celkem 706 milionů Kč, meziročně o 56 % více. Dostal se také historicky poprvé ze ztráty, když hrubý provozní zisk činil 2,9 milionů Kč. Aktuálně vedení e-shopu uvádí, že má v plánu zapracovat na vratkách, které činily 60 % objednaného zboží. Podle Burgerové je zpoplatnění dopravy na výdejny určitou reakcí na vysoký počet vratek, není to však primárním důvodem zavedení poplatku.