Košík.cz končí na Moravě a ve Slezsku, nezvládl zásobování z pražského skladu

E-shop s potravinami Košík.cz ruší dopravu na Moravu a do Slezska, svou uvolněnou kapacitu údajně přesune do Prahy a středních Čech. Poslední objednávky bude možné do Brna, Ostravy, Olomouce, Přerově, Prostějově a blízkého okolí udělat 30. března. Východní části Česka jsou podle prohlášení Košíku „příliš vzdálené od centrálního skladu“. Odchod z Moravy a Slezska prý není trvalý, Košík.cz se chce v budoucnu vrátit zpět vrátit v novém modelu.  

V současné době Košík.cz má v Praze a středních Čechách denní kapacitu odpovídající skoro třem tisícovkám velkých zásobovacích nákupů. Celá oblast zároveň vytváří 80 % jeho obratu. Od dubna se má kapacita navýšit díky odchodu z Moravy a Slezska asi o pětinu. Zákazníkům, kteří měli v moravských a slezských metropolích neuplatněné kredity na svých profilech, slibuje e-shop jejich zaslání na bankovní účty. 

„V Praze a středních Čechách roste zájem o službu výrazně vyšším tempem než ve zbytku republiky a tvoří asi 80 % obratů. Utekly zbytku republiky a pokud bychom v současnosti poptávku nedokázali efektivně pokrýt, zcela zbytečně bychom chyběli tam, kde nás zákazníci potřebují,“ uvedl Jakub Šulta, generální ředitel Košíku. „Oproti tomu musíme přiznat, že na Moravě a ve Slezsku se nám nepodařilo najít životaschopný ekonomický model. Zásobování z Prahy bez lokálních skladů a infrastruktury se ukázalo při takovém tempu růstu jako dlouhodobě neudržitelné.“

Návrat až s celým Mallem

V plánu je ale podle ředitele Košíku návrat. „Ukazuje se, že vzdálené regiony vyžadují jiný přístup než metropole a její spádové oblasti. Proto upravujeme stávající model a ve spolupráci se skupinou Mall Group bychom se měli vrátit ve zcela novém režimu. Ten by nám nově měl umožnit pokrýt celou republiku,“ zakončil Šulta. Scénář úplného ukončení provozu e-shopu se prý v žádném případě konat nebude, obratově Košík.cz letos cílí na dvou miliardový obrat.

Košík.cz patří pod Mall Group od loňského srpna. E-shop se sjednotil pod unifikovaný název s původním onlinem obchodem skupiny Kolonial.cz. Mall Group také na konci minulého týdne oznámila, že investuje do modernizace sítě výdejen Mall.cz, optimalizace a propojení čeká i výdejny CZC.cz, Vivantis.cz a Uloženka.  

Závozům na Moravu se v přílišném měřítku nevěnují ani další dva největší české e-shopy s potravinami Rohlik.cz a Tesco. Oba shodně obstarávají oblast Brna a blízkého okolí, Tesco navíc i Hodonín a Břeclav. Zároveň také pokrývají oblast Prahy, středních Čech, Plzně, Hradce Králové, Liberce a Pardubic. 

Rohlik.cz Tomáše Čupra se navíc intenzivněji spojuje se sítí kvalitních potravin Sklizeno, její spolumajitel Petr Borkovec je od loňského listopadu v Rohlíku i podílově zastoupen. Skrze vybrané prodejny Sklizena (a přidružené sítě My Food) pak v Praze a v Brně Rohlik.cz své zboží vydává. Společně také chystají investiční centrum pro malé výrobce a pěstitele, stejně jako prodej farmářských produktů přes platformu Rohlíku.