Lidl uvádí elektronickou stravenku, s neomezenou platností nabitých peněz

Elektronická stravenka Lidlu

Elektronická stravenka Lidlu

Rok po uvedení papírových poukázek Naše stravenka přijde 1. dubna Lidl na trh se stejnojmennou elektronickou stravenkovou kartou. „Připadá nám to jako vhodný krok z hlediska postupu technologií,“ uvedl Vít Pravda, jednatel Lidlu. Papírové stravenky z trhu nezmizí. Elektronické vytvořil Lidl ve spolupráci s firmou Mastercard a bankou ČSOB, která karty vydává. Kromě restaurací McDonald’s, Nordsee, Pizza Coloseum nebo Subway lze s Naší stravenkou platit také v prodejnách Lidl a v sesterské síti Kaufland. V Kauflandu bude elektronická stravenka zavedená zhruba v polovině roku. Stravenky platí pouze na jídlo, na nákup oblečení a jiného spotřebního zboží je nelze využívat. Daňově nejvýhodnější hodnota stravenek pro letošek je 118 Kč.

V současné době Lidl poskytuje stravenky do 3.909 restaurací a 1.769 zaměstnavatelům, bez započtení téměř 400 prodejen Kauflandu a Lidlu. S elektronickou podobou může podle Pravdy oslovit více nových. „Plánem je dostat se letos ze ztráty [firma Lidl Stravenky byla k loňskému únoru ve ztrátě téměř 6 milionů Kč – pozn. red.] a předčit jedničku na trhu firmu Up [dřív Chéque Déjeuner – pozn. red.]. Chceme být atraktivním partnerem pro restaurace,“ uvedl pro Retailek Pravda. Provozovatele v gastronomii i obchodě si podle něj Lidl musí zatím vybírat sám, s hledáním začíná zpravidla v blízkosti prodejen Lidl, Kaufland nebo obou.

V elektronické stravenky diskontní řetězec věří, má za to, že provozovatelům odbourají administrativní zátěž v podobě papírové fakturace, odpadá vracení papírových stravenek. Pro zaměstnavatele je garantovaná nulová provize, restaurace platí 2,5 %, musí ovšem disponovat platebními terminály od ČSOB. Podle Václava Stárka, předsedy Asociace hotelů a restaurací, je v Česku standard brát provizi za stravenky od 5 do 7 %.

Podle nezávislého průzkumu firmy Mastercard je v Česku aktuálně 1,3 milionu uživatelů stravenek jako zaměstnaneckého benefitu. V elektronické podobě jej zatím užívá jen 10 % z nich, přestože až 58 % by si přálo jinou formu než papírovou. Karta od Lidlu má denní limit nastavený na 1.600 Kč, kredit není limitovaný časem. Držitelé karet budou po každém užití dostávat formou SMS informaci o zůstatku a útratě. Do budoucna se plánuje ve spolupráci s ČSOB o začlenění virtuálních platebních služeb, například skrze aplikaci Na nákupy.  

Kromě Lidlu má elektronické stravenky Gusto Karta například skupina Arca Capital, volnočasové aktivity a stravenky slučuje od loňska karta Benefitka. Poskytovatel benefitů Sodexo loni v listopadu představil aplikaci pro stravenky a volnočasové benefity, skrze kterou lze platit. Disponuje také kartou Multi Pass Card, která oba benefity kombinuje, nebo pro stravování samostatně Gasto Pass. Elektronické stravenky vydává ve spolupráci s Mastercard také poskytovatel Edenred, stejně tak největší český poskytovatel firma Up. 

Nejnovější