Babišův fond jde do e-commerce: ovládl prodejce spodního prádla Astratex

Tváří e-shopu je modelka Iva Kubelková. Zdroj: Facebook Astratex

Tváří e-shopu je modelka Iva Kubelková. Zdroj: Facebook Astratex

Fond Hartenberg, který patří premiérovi v demisi a šéfovi hnutí ANO Andreji Babišovi, kupuje většinový podíl v internetovém prodejci spodního prádla Astratex. Podle iHNed.cz Babiš skrz fond koupil 51 % Astratexu, zakladateli a generálnímu řediteli Petru Vítovi má zůstat víc než čtvrtinový podíl. „Spojením s Hartenbergem jsme získali silného partnera, který podpoří ještě rychlejší růst a rozvoj společnosti,“ uvedl Vít, který prodej části podílu dlouhodobě zvažoval. Kromě Babišova fondu do Astratexu vstoupí místní podnikatelé z oblasti e-commerce a online marketingu Tomáš Fikar s Romanem Oravcem a Jan Svoboda z firmy Programia, která dodává řešení pro e-shopy.

Transakce bude dokončena po schválení antimonopolního úřadu, pro Babišův fond se jedná o první krok směrem k segmentu e-commerce. Hartenberg patří pod firmu SynBiol, jejíž akcie jsou aktuálně umístěny ve svěřenském fondu.

„O vstupu do e-commerce jsme už nějakou dobu uvažovali. Před setkáním s akcionáři Astratexu jsme zvažovali i jiné e-commerce subjekty, byli jsme ale pozitivně překvapeni jedinečnou tržní pozicí firmy a solidními finančními základy, které nejsou v běžných maloobchodních prodejnách podobné velikosti příliš běžné. Astratex vede velmi zkušený manažerský tým, který bude pokračovat v evropské expanzi za podpory Hartenbergu. Ačkoli se nyní zaměříme na růst Astratexu, hodláme aktivně hledat i další e-commerce firmy, abychom upevnili naši přítomnost v internetovém prodeji,“ uvedl Jozef Kováč, manažer investic Hartenbergu.

Astratex, který se specializuje na dámské spodní prádlo a plavky, měl loni tržby 600 milionů Kč, kromě Česka působí také na Slovensku, v Polsku a Rumunsku. Nedávno spustil prodej rovněž v Maďarsku, Bulharsku a Rakousku. Do dvou až tří let očekává firma obrat přes 1 miliardu Kč.

Nejnovější