Plzeňský Prazdroj chystá dva nové koncepty hospod

Plzeňský Prazdroj se kromě kategorie prémiových piv letos plánuje zaměřit na další rozvoj konceptových a tankových hospod. K dosavadním pěti konceptovým řadám hospod, kterými jsou Pilsner Urquell Original Restaurant, Originál 1869, loni zavedená Srdcovka, Radegastovna a Kozlovna, mají v letošním roce přibýt další dvě řady. Mají stát na nabídce prémiového piva Pilsner Urquell. Jejich názvy zatím pivovarnická skupina nezveřejnila.

I starší koncepty čeká rozvoj. Radegastoven, kterých je 17, přibude na 23, nejnovější bude otevřena v květnu v Ostravě-Porubě. Pivovar chystá rozšiřování i v rámci sítě tankoven. „Počítáme i s dalším rozvojem sítě tankových restaurací, byť je zde už trh poměrně nasycen a budou přibývat pomalejším tempem než v minulosti. Nyní je v Česku 850 tankových restaurací s pivy z Plzeňského Prazdroje,“ řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz.

Nový koncept Gambrinusu nazvaný Srdcovka

Loni zavedený koncept pivnic Srdcovka, kde se točí Gambrinus

Nový design Radegastovny

Radegastovna v novém designu, který Prazdroj od loňska na síť aplikuje

Plzeňský Prazdroj loni na českém trhu prodal téměř 7 milionů hektolitrů piva, tedy o 1 % víc než v předešlém roce. Prodeje v obchodech vzrostly o 2 %, prodej čepovaného piva poklesl o 3 %. Objem prodejů do zahraničí Prazdroj nezveřejnil, za rok 2016 to bylo 3,8 milionů hektolitrů piva. Letos se Prazdroj, stejně jako loni, chce zaměřovat na prémiové značky. „K nejúspěšnějším produktům patří prémiové ležáky v čele s Pilsner Urquell, jehož prodeje se zvýšily o 8 %,“ uvedla Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje. Vzrostl i prodej značky Radegast, a to o 4 %. Dařilo se také kategorii nealkoholických piv, kterou zastupuje v portfoliu pivovaru hlavně značka Birell. Ta narostla o 15 %. Vloni Prazdroj přidal novou řadu Birell Botanicals, kterou postupně rozšiřuje o další příchuti

Stejně jako loni, i letos vzrostla kategorie ciderů Kingswood a Frisco. Jejich prodeje se zvedly v meziročním srovnání skoro o pětinu (o 18 %). „Cidery jsou tak nadále jednou z nejrychleji rostoucích kategorií nápojů,“ uvedl Tomáš MrázPrazdroj loni u Frisca změnil složení výroby, z ječného sladu přešel na jablečný základ. Nápoj tím má mít blíž právě ke kategorii ciderů.

Za fiskální rok od dubna 2016 do března 2017 Plzeňský Prazdroj vykázal tržby 16 miliard Kč, meziročně o 1,1 miliard Kč a 8 % víc. Zisk zvýšil meziročně o 30 % na 4,8 miliardy Kč. Letos investoval do rozšíření výroby nákupem deseti cylindro-kónických tanků na vaření piva. Touto investicí plánuje pivovar zvednout výrobní kapacitu o téměř třetinu.

Nejnovější